Aktualności

  

Trwa kampania społeczna „Biała Wstążka” – STOP PRZEMOCY WOBEC KOBIET. Kampania, począwszy od 1991 roku, odbywa się w dniach od 25 listopada do 10 grudnia.

Biała wstążka nie oznacza jedynie sprzeciwu wobec przemocy stosowanej przez mężczyzn wobec kobiet, to także zobowiązanie noszącego ją mężczyzny, że nigdy nie będzie stosował, akceptował oraz milczał na temat przemocy wobec kobiet. Jest to największa na świecie akcja, prowadzona w ponad 55 krajach.

Początek to, przypadający na 25 listopada, Międzynarodowy Dzień Przeciw Przemocy Wobec Kobiet – upamiętniający zamordowanie działaczek na rzecz praw człowieka, sióstr Mirabal, w 1960 r. w Republice Dominikany. 6 grudnia to dzień upamiętnienia wydarzenia z 1989 r., kiedy w budynku politechniki w Montrealu mężczyzna zastrzelił 14 kobiet i ranił 13 innych osób. Te 16 dni przeciw przemocy ze względu na płeć, kończy dzień 10 grudnia – Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka  jest to podkreślenie, że przemoc wobec kobiet jest łamaniem podstawowych praw człowieka. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku jak co roku uczestniczy w kampanii „Biała Wstążka”. Na dzień 07 grudnia 2019 r. przypada „Dzień Otwartych Drzwi” w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku. W godzinach 10:00-13:00 w siedzibie PCPR w Ełku (I piętro- pokój nr 4) odbywać się będzie dyżur pracownika, który będzie udzielać rad osobom doznającym przemocy.

Pracownicy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku w dniu 28 listopada 2019 r. rozdawać będą symboliczne białe wstążki. Noszenie białej wstążki ma być symbolem sprzeciwu wobec przemocy stosowanej przez mężczyzn wobec kobiet, a także osobistym zobowiązaniem noszącego ją mężczyzny, że nigdy nie będzie stosować, akceptować lub milczeć na temat przemocy wobec kobiet.

W „Dniu Otwartych Drzwi” – 07 grudnia 2019 r. zapraszamy również osoby, które nie radzą sobie z kontrolowaniem swoich negatywnych emocji oraz często są sprawcami przemocy w rodzinie oraz w swoim najbliższym otoczeniu. Osoba taka może zgłosić się do udziału w Programie korekcyjno-eduakacyjnym prowadzonym przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku. Oddziaływania korekcyjno-edukacyne przeznaczone są dla osób, które nie radzą sobie z kontrolowaniem swoich negatywnych emocji. Udział w zajęciach może pomóc w uzyskaniu większej świadomości własnych emocji i zachowań oraz może może pomóc w budowaniu lepszych relacji pomiędzy członkami rodziny.

W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat uczestnictwa w programie zapraszamy do kontaktu z Panią Katarzyną Matysiak:

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku, ul. Piłsudskiego 5, 19-300 Ełk, pok. 4

(I piętro), tel. 87-621-15-50.

UWAGA:

Nabór do programu korekcyjno-edukacyjnego trwa nieprzerwanie przez cały rok

Uczestnictwo w zajęciach w ramach programu korekcyjno-edukacyjnego jest BEZPŁATNE!

Wszystkich mieszkańców Powiatu Ełckiego bardzo serdecznie zapraszamy

do skorzystania z naszej oferty i zgłaszanie się do

Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku.

Powiatowy Program Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2020-2022” określa działania Powiatu Ełckiego w zakresie profilaktyki i poprawy stanu zdrowia psychicznego mieszkańców, zaspakajania ich potrzeb oraz organizacji opieki zdrowotnej na lata 2020-2022, a przede wszystkim wyznacza kierunki i działa w obszarze zdrowia psychicznego oraz skupia się na działaniach dotyczących chorób psychicznych i profilaktyki zdrowia psychicznego.

Wszyscy zainteresowani mają możliwość zapoznania się z treścią Programu:
– na stronie internetowej Powiatu Ełckiego
(www.powiat.elk.pl; bip.powiat.elk.pl) oraz Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku (www.pcpr.elk.pl),

– w siedzibie Powiatowego Centrum Rodzinie w Ełku, ul. J. Piłsudskiego 5.

Informacja o konsultacjach została zamieszczona na stronie internetowej Powiatu Ełckiego oraz Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku, a także na Tablicy Ogłoszeń w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku.

Uwagi i opinie do „Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2020-2022” można składać wyłącznie na stosownym formularzu w terminie od 18 listopada 2019 r. do 25 listopada 2019 r. do godziny 12.00 w formie:

1)  korespondencji elektronicznej e-mail na adres sekretariat@pcpr.elk.pl (w tytule maila należy wpisać konsultacje społeczne),

2)  pisemnej na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ul. J. Piłsudskiego 5, 19-300 Ełk,

3) osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku,
ul. J. Piłsudskiego 5.

Wzór formularza, na którym należy zgłaszać uwagi i opinie znajduje się w załączniku do niniejszego Ogłoszenia.

Uwagi i opinie wniesione w inny sposób niż opisany powyżej lub złożone po upływie ww. terminu zostaną automatycznie wyłączone z procesu ich rozpatrywania

Ogłoszenie

Na podstawie art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 511 z późn. zm.), art. 180 pkt 2 i art. 190 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1111 z późn. zm.) oraz art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 688 z późn. zm.) Zarząd Powiatu Ełckiego ogłasza konkurs na prowadzenie całodobowych placówek opiekuńczo – wychowawczych w Ełku.

1. Rodzaj zadania:

Zadanie własne powiatu z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej finansowe ze środków budżetu powiatu polegające na:

  1. prowadzeniu 5 placówek socjalizacyjnych o liczbie miejsc nieprzekraczającej 14 osób w każdej placówce, w tym 4 miejsca interwencyjne,
  2. zapewnienie transportu oraz udziału wychowawcy/psychologa/pedagoga w przypadku konieczności odebrania małoletnich w celu umieszczenia w pieczy zastępczej.

2. Postępowanie konkursowe odbywać się będzie z uwzględnieniem zasad określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

3. Ofertę należy złożyć na formularzu zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057). Powinna ona w szczególności zawierać:

  1.  szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji;
  2. miejsce realizacji zadania publicznego;
  3. kalkulację przewidzianych kosztów realizacji zadania;
  4. informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających realizację zadania;
  5. informację o wysokości środków finansowych własnych albo pozyskanych z innych źródeł na realizację danego zadania;
  6. ogólną koncepcję działania placówek (planowane kierunki zmian w zakresie organizacji placówki, propozycje wykorzystania zasobów kadrowych i lokalowych istniejących placówek).

4. Do ofert należy dołączyć:

  1. aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego rejestru lub ewidencji potwierdzającego status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących;
  2. dokument potwierdzający działalność statutową podmiotu uprawionego oraz jednostki wykonującej zadanie;
  3. oświadczenie o posiadaniu wyodrębnionego rachunku bankowego do potrzeb realizacji zadania;
  4. sprawozdanie finansowe i merytoryczne z działalności jednostki za 2018 rok;
  5. kwalifikacje osób przy udziale, których oferent zamierza realizować zadanie;
  6. informację o organizacji opieki na dziećmi (w szczególności: zajęcia opiekuńczo – wychowawcze, zajęcia ze specjalistami, opieka nocna);
  7. informację o prowadzonych zajęciach z: psychologiem, pedagogiem, osobą prowadzącą terapię itp.;
  8. regulaminy i procedury obowiązujące w jednostce bezpośrednio realizującej zadanie;
  9. informację o zrealizowanych zadaniach z udziałem środków publicznych innych niż przekazanych przez Powiat Ełcki w latach 2015-2018;
  10. aktualne zaświadczenie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezaleganiu w składkach na ubezpieczenie społeczne (ważne 3 m-ce od daty wystawienia);
  11. aktualne zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z podatkami (ważne 3 m-ce od daty wystawienia);
  12. oświadczenie, iż wobec oferenta nie toczy się postępowanie sądowe lub inne postępowanie zmierzające do zabezpieczenia, ustalenia, zasądzenia lub wyegzekwowania należności pieniężnych lub świadczenia niepieniężnego o wartości mogącej wpłynąć na możliwość prawidłowego i terminowego wywiązywania się ze zobowiązań wynikających ze złożonej oferty i podpisanej umowy;
  13. wszelkie dokumenty powinny być złożone w oryginale lub kopie poświadczone za zgodność z oryginałem.

5. Złożenie oferty nie jest równoznaczne ze zleceniem zadania do realizacji.

6. Warunkiem zlecenia zadania jest zawarcie umowy, której wzór określa Rozporządzenie Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).

7. Termin i warunki realizacji zadania:

  1. Zlecenie realizacji zadania, o którym mowa powyżej obejmuje okres od dnia 1 stycznia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2024 r.
  2. Oferent realizując zlecone zadania jest zobowiązany do stosowania w szczególności przepisów ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i rozporządzenia w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej.

8. Oferty na realizację zadań należy składać w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku, ul. Piłsudskiego 5, w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Konkurs”, w ciągu 21 dni od daty ukazania się ogłoszenia do godz. 15:00. Szczegółowych informacji udziela Dyrektor PCPR – Iwona Nowakowska, nr tel. (087) 621-15-50. W przypadku przesłania oferty drogą pocztową o terminie złożenia oferty decyduje data i godzina wpływu do PCPR w Ełku. Oferty, które wpłyną po upływie w/w terminu nie będą rozpatrywane.

9. Oferty rozpatrzone zostaną ciągu 7 dni od dnia, w której upłynął termin ich składania, przez Komisję Opiniującą, powołaną przez Zarząd Powiatu Ełckiego.

10. Zarząd Powiatu Ełckiego dokona wyboru najkorzystniejszej oferty w oparciu o następujące kryteria:

  1. spodziewane efekty – 30 pkt,
  2. koszt realizacji zadania – 20 pkt,
  3. sposób realizacji i innowacyjność – 20 pkt,
  4. ocena możliwości realizacji zadania przez podmiot – 15 pkt,
  5. zaangażowanie środków własnych – 15 pkt,

łącznie 100 pkt.

UWAGA

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku informuję, że 30 listopada 2019 r. mija termin składania wniosków o dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na realizację zadań z zakresu sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych.
Realizacja wniosków nastąpi w przyszłym roku. Zasady oraz warunki realizacji w/w zadań określa ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ( tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1172 ze zm.) i rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z dnia 25 czerwca 2002 (Dz. U. z 2015 r. poz. 926 ze zm.). Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu:              0-87 621-15-50 lub osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku,
ul. J. Piłsudskiego 5, I piętro, pokój nr 3.
Wnioski należy składać w siedzibie PCPR lub za pośrednictwem poczty.

Do pobrania
Wniosek o dofinansowanie ze środków PFRON

UWAGA !!!

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku informuje, iż otrzymało dodatkowe środki finansowe z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na realizację zadań z zakresu rehabilitacji społecznej.

W związku z powyższym, informujemy osoby niepełnosprawne o możliwości złożenia wniosku i ubiegania się o dofinansowanie jeszcze w 2019 roku.

Jednocześnie informujemy, iż dofinansowania będą udzielane do wyczerpania środków finansowych, a złożenie wniosku nie jest równoznaczne z otrzymaniem dofinansowania.

Od 1964 roku, na całym świecie, w dniu 15-tego października obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Niewidomych. W Polsce ten dzień oficjalnie po raz pierwszy świętowaliśmy w 1993 roku (decyzją IV Zgromadzenia Ogólnego Europejskiej Unii Niewidomych). Mimo, iż święto trwale wpisało się do kalendarza, nie każdy wie o nim. Dlatego Wszystkim odwiedzającym Naszą stronę, chcielibyśmy zwrócić uwagę na tą szczególną datę.

Celem obchodów Międzynarodowego Dnia Niewidomych jest przypomnienie, że osoby niewidome i słabowidzące są obecne w naszym społeczeństwie oraz uczestniczą w nim na równi z osobami pełnosprawnymi. Osoby z wadami wzroku w tym właśnie dniu podkreślają swoje współistnienie, starają się przedstawiać opinii publicznej tematykę związaną z nimi. Poprzez środki masowego przekazu oraz różnego rodzaje akcje ( na przykład ) organizowane przez środowiska osób niewidomych i słabowidzących z ich udziałem, starają się zwrócić na siebie uwagę i przypomnieć o sobie zdrowej części społeczeństwa. Działanie na rzecz osób niewidomych podejmowane były jeszcze przed 1964 rokiem w takich krajach jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania czy Francja ( z Francji pochodzi Louis Braille – twórca alfabetu dla niewidomych ). Oznacza to, że problemy osób niewidomych są znane od wieków i od zawsze wiążą się z aktywnością władz i społeczeństwa skierowaną do łagodzenia ich negatywnych skutków.

Międzynarodowy Dzień Niewidomych zwany jest również Międzynarodowym Dniem Białej Laski.

Biała laska. Symbol osób niedowidzących i niewidomych. Dzięki niej miliony osób niepełnosprawnych mogą same zrobić zakupy, pójść na pocztę i wysłać list czy też wybrać się wieczorem na ulubioną operę. Jednym słowem samodzielność.

Pamiętajmy każdego dnia, że spotykając osoby niewidome czy słabowidzące, zawsze w miarę możliwości możemy zaproponować im swoją pomoc!

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego, który został ustanowiony w 1992 roku przez Światową Federację Zdrowia Psychicznego (ang. World Federation for Mental Health), działająca od 1948) z inicjatywy sekretarza generalnego organizacji Richarda Huntera.

Celem jest zwrócenie uwagi na dbałość o zdrowie psychiczne, pomoc osobom chorym z naszego otoczenia, poprawę opieki medycznej nad chorymi psychicznie i na wszystkie inne sprawy dotyczące zaburzeń psychicznych. Co najmniej 1/4 dorosłych mieszkańców Polski doświadcza przynajmniej jednego kryzysu psychicznego w życiu. Ale jest możliwy powrót do życia normalnej jakości – przekonują psychiatrzy.

Zaburzenia psychiczne to jedno z największych zagrożeń zdrowotnych współczesnego świata.

– Jedna na 100 osób ma schizofrenię, trzy na 100 – chorobę afektywną dwubiegunową, 12 na 100 – depresję, 20 na 100 – zaburzenia lękowe – wylicza konsultant krajowy w dziedzinie psychiatrii prof. Piotr Gałecki. Zwraca uwagę, że każdy z tych problemów zdrowotnych jest istotnym czynnikiem ryzyka chorób cywilizacyjnych, jak choroby krążenia czy cukrzyca.

Eksperci przypominają, że warto konsultować się z psychiatrą, a odpowiednio leczone choroby psychiczne – nawet te najbardziej stygmatyzujące – dają szansę na normalne życie.

Uwaga!
Moduł II pilotażowy program „Aktywny samorząd”

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku przypomina, iż w terminie od 09.09.2019r. do 10.10.2019 r. przyjmowane będą wnioski o dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach pilotażowego programu „Aktywny samorząd” Moduł II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym (dotyczy roku akademickiego 2019/2020).

Więcej „Aktywny samorząd”

ZASADY

udzielania dofinansowań przy udziale środków
 Państwowego Funduszu Rehabilitacji
 Osób Niepełnosprawnych
 na 2019 rok

 

pobierz

 


 

Do góry

Thanks for signing up. You must confirm your email address before we can send you. Please check your email and follow the instructions.
We respect your privacy. Your information is safe and will never be shared.
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup

INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W POWIATOWYM CENTRUM POMOCY RODZINIE W EŁKU


ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH:


Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku reprezentowane przez Dyrektora z siedzibą w 19-300 Ełk ul. Piłsudskiego 5, tel. 87 621 15 50, email: sekretariat@pcpr.elk.pl


INSPEKTOR OCHRONY DANYCH:


Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Pana Michała Cupiała – e-mail: iod@pcpr.elk.pl


CEL, PODSTAWA PRAWNA i CZAS PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH:


1.   Wynika z przepisów prawa (podanie danych w poniższych przypadkach jest obowiązkowe, a niepodanie uniemożliwi korzystanie z usług PCPR):


-       w celu realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym: dzieciom, rodzinom, osobom starszym, chorym i z niepełnosprawnościami; a także zabezpieczenie dzieciom pieczy zastępczej w przypadku niemożności zapewnienia opieki i wychowania przez rodziców i innych zadań przyznanych ustawowo PCPR


W tym przypadku dane osobowe, takie jak:  imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, obywatelstwo, nr PESEL, nr i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, dane sytuacji życiowej, materialnej, finansowej oraz inne dane osobowe niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia lub udzielenia innej pomocy z zakresu pomocy społecznej, przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c lub e i art. 10 RODO w związku z przepisami ustaw o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, o pomocy społecznej, o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, Kodeks postępowania administracyjnego oraz innych. Zaświadczenia i oświadczenia dotyczące stanu zdrowia przetwarzane są na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b RODO. Dane będziemy przechowywać przez okres wynikający z kategorii archiwalnej, do której zakwalifikowano dany rodzaj dokumentacji.


-       w celu dochodzenia roszczeń publicznoprawnych i cywilnoprawnych


W tym przypadku dane będziemy przetwarzać w celu dochodzenia roszczeń wynikających z należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych (np. nienależnie pobranych świadczeń, pobranych świadczeń w nadmiernej wysokości lub wynikających z zawartych umów cywilnoprawnych). Przetwarzanie danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. f w związku z ustawą o finansach publicznych. Dane będziemy przechowywać przez okres niezbędny do dochodzenia roszczeń.


-       w celu  dokumentowania realizowanych zadań,  prowadzenia ewidencji księgowej i zgodnego z prawem wydatkowania i rozliczania wydatkowania środków publicznych


W tym przypadku dane będziemy przetwarzać na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, w szczególności w związku z ustawą o finansach publicznych i ustawą o rachunkowości. Dane będziemy przechowywać przez okres wynikający z kategorii archiwalnej, do której zakwalifikowano dany rodzaj dokumentacji z uwzględnieniem obowiązujących w PCPR zasad rachunkowości.


 2.   Na podstawie wyrażonej zgody:





  • w przypadku dobrowolnego podania PCPR większej ilości informacji, które nie są obowiązkowe (np. numer telefonu kontaktowego, adres email w przypadku składania wniosków, dodatkowych danych dotyczących zdrowia) będzie to traktowane jako wyrażenie zgody na ich przetwarzanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO,




  • w przypadku skorzystania z formularza kontaktowego znajdującego się w zakładce Kontakt,




  • w przypadku publikacji wizerunku w przestrzeni publicznej, w tym na stronach internetowych dane osobowe przetwarzane są zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a na podstawie udzielonej przez Państwa zgody.




  • Podanie danych w powyższych przypadkach jest dobrowolne. W tym zakresie dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody. Mogą Państwo wycofać zgodę w każdym momencie, co nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej wycofaniem.




 3.   W przypadku zawarcia umowy na wykonanie usług lub dostaw lub zawarcia umowy o charakterze cywilnoprawnym:


- w celu przygotowania i realizacji podpisanej umowy


Podstawą przetwarzania w tym przypadku jest niezbędność do wykonania umowy lub do podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Podanie danych w tym celu jest obowiązkowe. Dane osobowe będziemy przechowywać przez czas niezbędny do wykonania umowy lub do czasu wygaśnięcia roszczeń z tytułu tej umowy, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa dotyczących archiwizacji dokumentacji;


- w celu rozliczenia zawartej umowy


W ramach czynności związanych z rozliczaniem zawartych umów, jak również kontrolą prawidłowości ich wykonania podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest niezbędność wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Podanie danych w tych przypadkach jest obowiązkowe.


Dane będą przetwarzane przez co najmniej 5 lat liczone od dnia następującego po roku obrachunkowym – zgodnie z ustawą o rachunkowości z zachowaniem zasad archiwizacji dokumentacji wynikających z obowiązujących przepisów prawa.


ODBIORCY DANYCH:


Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą inne instytucje publiczne wspierające i współorganizujące pomoc społeczną, w tym: Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie, Powiatowe i Wojewódzkie Urzędy Pracy, Ośrodki Pomocy Społecznej, Centra Integracji Społecznej, podmioty szkoleniowe, instytucje oświatowe, Poradnie Psychologiczno-pedagogiczne, ośrodki zdrowia/placówki medyczne, organy administracji rządowej, organy ścigania, sądy.


Państwa dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom realizującym zadania na rzecz PCPR, takim jak dostawcy oprogramowania wyłącznie w celu zapewnienia ich sprawnego działania z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych i poufności przetwarzania, operatorzy pocztowi w celu zapewnienia korespondencji, banki w celu realizacji przelewów, podmioty publiczne w ramach zawartych porozumień i umów oraz w zakresie obowiązujących przepisów prawa.


PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA:


W związku z przetwarzaniem danych przez PCPR, przysługują Pańswtu następujące prawa (w celu ich realizacji należy skontaktować się PZPR)





  1. Prawo do wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich treści, a także żądania ograniczenia ich przetwarzania, w każdym przypadku.




  2. Prawo żądania usunięcia przetwarzanych danych osobowych w przypadkach, w których przetwarzanie nie jest obowiązkiem prawnym nałożonym na administratora.




  3. Prawo do przenoszenia danych, które są przetwarzane w systemach informatycznych na podstawie udzielonej zgody lub na podstawie zawartej umowy.




  4. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania realizowanego w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora lub prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych.




  5. Prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na adres: ul. Stawki 2,00-193 Warszawa lub pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/83/155