Aktualności

CHCESZ WZIĄĆ UDZIAŁ W SZKOLENIACH ZAWODOWYCH?

ZAINTERESUJ SIĘ, ZADZWOŃ

Stowarzyszenie „NASZA SUWALSZCZYZNA” w partnerstwie z COGNITO – Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń s. c. oraz Stowarzyszeniem na rzecz rodziny i osób zagrożonych wykluczeniem społecznym HOLOS realizuje w okresie od 1.06.2019 r. do 31.07.2020 r. projekt pt. „Energicznie w lepszą przyszłość” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014-2020.

Informujemy, że szkolenia zawodowe w ramach w/w projektu skierowane są również do osób z niepełnosprawnościami.Osoby zainteresowane odsyłamy do załącznika zamieszczonego poniżej.

Załącznik – Szczegóły Projektu

              Jan Paweł II powiedział, że „Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” Podzielmy się więc miłością i przyjmijmy do własnej rodziny dziecko, które nie może wychowywać się w rodzinie naturalnej.

                Rodzicielstwo zastępcze jest jedną z najpiękniejszych misji, jaką może podjąć każdy człowiek: ofiarować swoje serce, troskę, radość, podarować dzieciom ciepłą atmosferę, spokój i bezpieczeństwo. Wszyscy wiedzą, że dzieci na całym świecie pragną bliskości, bezwarunkowej akceptacji, zaufania, a te potrzeby może zaspokoić jedynie środowisko rodzinne. Właśnie dlatego zachęcamy Państwa do tworzenia rodzin zastępczych, ale także do ich wspierania  poprzez  pełnienie funkcji rodziny pomocowej  oraz wolontariatu.

         W celu uzyskania szczegółowych informacji zapraszamy do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku, ul. Piłsudskiego 5, I piętro, tel. 87/ 621 15 50.

         Wszyscy zainteresowani mogą liczyć na pomoc i profesjonalne wsparcie. Jeśli nasza wspólna promocyjna akcja uszczęśliwi chociażby jednego malucha – to będzie wielki sukces. Pamiętajmy, że „troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka”.

Dyrektor
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku

Iwona Nowakowska

UWAGA!

Moduł II pilotażowy program „Aktywny samorząd”

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku informuje, iż w terminie od 09.09.2019r. do 10.10.2019 r. przyjmowane będą wnioski o dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach pilotażowego programu „Aktywny samorząd” Moduł II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym (dotyczy roku akademickiego 2019/2020).

Więcej „Aktywny samorząd”

UWAGA
pilotażowy program „Aktywny samorząd” w 2019 roku

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku informuje, iż PFRON rozszerzył realizację pilotażowego programu „Aktywny samorząd” w Module I o Obszar C Zadanie 1 – pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym.
Wsparcie adresowane jest do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności i dysfunkcją uniemożliwiającą samodzielne poruszanie się za pomocą wózka inwalidzkiego o napędzie ręcznym.
W związku z powyższym informujemy, iż wnioski o dofinansowanie ze środków PFRON w ramach Modułu I Obszar C Zadanie 1 będą przyjmowane w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku , ul. Piłsudskiego 5 w terminie do 30.09.2019 r.
Szczegółowe informacje dotyczące ubiegania się o w/w dofinansowanie dostępne są na stronie internetowej www.pfron.org.pl lub w PCPR w Ełku.

Informujemy o terminach spotkań grupy wsparcia dla rodzin zastępczych organizowanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku.

Spotkania odbywają się w na poddaszu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku

na III piętrze w sali terapii grupowej.

Terminy spotkań grupy wsparcia dla rodzin zastępczych PCPR w Ełku

lipiec

13 lipca,

27 lipca

11.00 – 13.00

sierpień

10 sierpnia,

24 sierpnia

11.00 – 13.00

wrzesień

14 września,

28 września

11.00 – 13.00

październik

12 października,

26 października

11.00 – 13.00

listopad

16 listopada,

30 listopada

11.00 – 13.00

grudzień

14 grudnia,

28 grudnia

11.00 – 13.00

 

Pod takim hasłem Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie 13 czerwca br przeprowadziło konferencję w ramach obchodów Dni Rodziny. Spotkanie odbyło się w Ełckim Centrum Kultury, gdzie wszystkie przybyłe osoby powitała  pani Iwona Nowakowska –  dyrektor PCPR w Ełku jednocześnie rozpoczynając konferencję prezentacją : „Fazy rozwoju związku małżeńskiego i rodziny”, zdradziła sekrety udanego małżeństwa, czyli jak dbać o miłość na każdym etapie związku, aby w późniejszym okresie stać się małżeństwem na mocnych fundamentach i silną rodziną od podstaw. Kolejnym prelegentem był ks. dr Jacek Uchan – dyrektor Wydziału Duszpasterstwa Ogólnego Ełckiej Kurii Diecezjalnej oraz pan Piotr Gajewski – dyrektor Departamentu Systemów Państwowych w Ministerstwie Cyfryzacji w Warszawie, którzy to omawiali istotne aspekty dotyczące małżeństw, rodziny i dzieci.

           Nie zabrakło też części artystycznej w wykonaniu uczniów z Zespołu Szkół nr 2 w Ełku pod „batutą” pani Hanny Gutowskiej, którzy wystąpili w przedstawieniu pn. „Samotny bo niekochany”. Widowisko mocne w przekazie, uświadomiło uczestnikom, jak ważna jest rodzina w życiu młodego człowieka wchodzącego w dorosłość. A oprawę muzyczną przygotowały uczennice: Kinga Sokołowska, Ola Rejniak i Ola Chrystuk, które zaśpiewały piosenki bardzo ujmujące i emocjonalne: „Wracam do domu”, „List do Boga”  i „Niewidzialna dłoń…”.

Na zakończenie uroczystości był wspólny poczęstunek i rozmowy na które zawsze brakuje nam czasu……..

W dniach 12.06.2019 r. – 14.06.2019 r. – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku czynne do godziny 14:00.

Zapytanie ofertowe nr 11/ 2019

(na podstawie art. 4 pkt. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych

(t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm)

Z uwagi na wartość zamówienia nie przekraczającą kwoty 30 000 euro nie będzie stosowana ustawa Prawo zamówień publicznych – zgodnie z art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm).

DOTYCZY: postępowania opartego na zasadzie rozeznania rynku mającego na celu

wyłonienie wykonawcy zadania organizacja 3- dniowego wyjazdu aktywizacyjno-integracyjnego dla uczestników projektu „Razem przeciwko wykluczeniu społecznemu” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.

  1. ZAMAWIAJĄCY

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku, ul. Piłsudskiego 5, 19-300 Ełk;

  1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

  1. Przedmiotem zamówienia jest usługa zorganizowania 3-dniowego wyjazdu dla uczestników projektu „Razem przeciwko wykluczeniu społecznemu”.

Usługa obejmuje:

  • organizację transportu na trasie Ełk – Olsztyn, Olsztyn – Ełk, ( dla 28 osób),

  • zorganizowanie 2 noclegów dla 28 osób (25 uczestników + trener + 2  wychowawców),

  • zapewnienie pełnego wyżywienia przez 3 dni dla 28 osób,

  • zorganizowanie wyjścia do teatru, w tym zapewnienie biletów,

  • zapewnienie dodatkowych atrakcji podczas wyjazdu,

  • ubezpieczenie uczestników wyjazdu w przypadku nieszczęśliwego wypadku (ubezpieczenie NNW);

  1. Termin realizacji: lipiec 2019 r. – sierpień 2019 r.,

  2. Miejsce realizacji: Miejsce wskazane przez wyłonionego organizatora na trasie Ełk – Olsztyn;

  3. W związku z prowadzonym rozeznaniem rynku, proszę o przedłożenie oferty cenowej wykonania ww. usług;

  4. Propozycja przeprowadzenia usług powinna zawierać kosztorys usługi w przeliczeniu na jednego uczestnika oraz całkowity koszt usługi – Załącznik nr 1 Formularz ofertowy;

  1. KRYTERIA WYBORU

Do zawarcia umowy zaproszony zostanie Wykonawca, który złoży najkorzystniejszą ofertę cenową w odniesieniu do oferowanych usług.

  1. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WYKONAWCY

  1. Doświadczenie w organizacji wyjazdów dla osób dorosłych i młodzieży;

  2. Osoba wykonująca zadania w projekcie może pełnić swoje obowiązki, gdy obciążenie z tego wynikające nie wyklucza możliwości prawidłowej i efektywnej realizacji wszystkich zadań powierzonych danej osobie;

  3. Łączne zaangażowanie zawodowe, niezależnie od formy zaangażowania, w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy strukturalnych i FS oraz działań finansowanych z innych źródeł, nie przekracza 276 godzin miesięcznie- oświadczenie;

  4. Osoba wykonująca zadanie nie może być jednocześnie zatrudniona w instytucji uczestniczącej w realizacji Programu Operacyjnego na podstawie stosunku pracy, chyba że nie zachodzi konflikt interesów lub podwójne finansowanie.

  1. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT:

Oferty należy składać osobiście w Biurze Projektu w PCPR w Ełku, ul. Piłsudskiego 5, 19-300 Ełk, I piętro pokój nr 4 lub elektronicznie pod adres: gronek.e@pcpr.elk.pl, w terminie od 07.06.2019 r. do 16.06.2019 r.

  1. WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Wypełniony Formularz ofertowy (załącznik nr 1) – do pobrania w siedzibie PCPR w Ełku, piętro I, pokój nr 4;

  1. Dokumenty potwierdzające doświadczenie w organizacji wyjazdów dla dzieci i młodzieży (np. umowy).

Formularz ofertowy załącznik nr 1 – pobierz

Specyfikacja załącznik nr 2 – pobierz

 

Projekt „Razem przeciwko wykluczeniu społecznemu”
współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020. Działanie 11.02.00 Ułatwienie dostępu do przystępnych cenowo, trwałych oraz wysokiej jakości usług,w tym opieki zdrowotnej i usług socjalnych świadczonych w interesie ogólnym.

W dniu 30 maja 2019 r. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku zorganizowało obchody Dnia Rodzicielstwa Zastępczego w ramach Dni Rodziny. Święto to zostało ustanowione w 2006 roku przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej i kierowane do wszystkich, którzy pełnią rolę rodziny zastępczej, zawodowej, niezawodowej i prowadzących rodzinne domy dziecka.

Uroczystość miała miejsce w Ełckim Centrum Kultury. Wszystkie przybyłe osoby powitała pani Iwona Nowakowska Dyrektor PCPR w Ełku a oficjalnego otwarcia obchodów Dnia Rodzicielstwa Zastępczego dokonał wicestarosta ełcki pan Robert Dawidowski. Były podziękowania, życzenia, wystąpienia, które poprowadzili: p. Iwona Nowakowska – Dyrektor PCPR w Ełku, p. Karolina Staniszewska psycholog i ks. dr Jacek Nogowski. O blaskach i cieniach bycia rodziną zastępczą  swoje świadectwo dali państwo Grzęda – Rodzina Zawodowa z miejscowości Zocie k/Ełku i pani Ewa Moroz – Dyrektor Domu Rodzinnego w Starych Juchach. Oprawę artystyczną/muzyczną przygotowała pani Hanna Gutowska wraz z wolontariuszami z Zespołu Szkół nr 2 w Ełku, którzy dali z siebie wszystko, aby umilić ten dzień.

Bardzo dziękujemy wszystkim przybyłym gościom, prelegentom, wolontariuszom i Ełckiemu Centrum Kultury w Ełku.

Do góry

Thanks for signing up. You must confirm your email address before we can send you. Please check your email and follow the instructions.
We respect your privacy. Your information is safe and will never be shared.
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup

INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W POWIATOWYM CENTRUM POMOCY RODZINIE W EŁKU


ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH:


Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku reprezentowane przez Dyrektora z siedzibą w 19-300 Ełk ul. Piłsudskiego 5, tel. 87 621 15 50, email: sekretariat@pcpr.elk.pl


INSPEKTOR OCHRONY DANYCH:


Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Pana Michała Cupiała – e-mail: iod@pcpr.elk.pl


CEL, PODSTAWA PRAWNA i CZAS PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH:


1.   Wynika z przepisów prawa (podanie danych w poniższych przypadkach jest obowiązkowe, a niepodanie uniemożliwi korzystanie z usług PCPR):


-       w celu realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym: dzieciom, rodzinom, osobom starszym, chorym i z niepełnosprawnościami; a także zabezpieczenie dzieciom pieczy zastępczej w przypadku niemożności zapewnienia opieki i wychowania przez rodziców i innych zadań przyznanych ustawowo PCPR


W tym przypadku dane osobowe, takie jak:  imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, obywatelstwo, nr PESEL, nr i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, dane sytuacji życiowej, materialnej, finansowej oraz inne dane osobowe niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia lub udzielenia innej pomocy z zakresu pomocy społecznej, przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c lub e i art. 10 RODO w związku z przepisami ustaw o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, o pomocy społecznej, o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, Kodeks postępowania administracyjnego oraz innych. Zaświadczenia i oświadczenia dotyczące stanu zdrowia przetwarzane są na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b RODO. Dane będziemy przechowywać przez okres wynikający z kategorii archiwalnej, do której zakwalifikowano dany rodzaj dokumentacji.


-       w celu dochodzenia roszczeń publicznoprawnych i cywilnoprawnych


W tym przypadku dane będziemy przetwarzać w celu dochodzenia roszczeń wynikających z należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych (np. nienależnie pobranych świadczeń, pobranych świadczeń w nadmiernej wysokości lub wynikających z zawartych umów cywilnoprawnych). Przetwarzanie danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. f w związku z ustawą o finansach publicznych. Dane będziemy przechowywać przez okres niezbędny do dochodzenia roszczeń.


-       w celu  dokumentowania realizowanych zadań,  prowadzenia ewidencji księgowej i zgodnego z prawem wydatkowania i rozliczania wydatkowania środków publicznych


W tym przypadku dane będziemy przetwarzać na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, w szczególności w związku z ustawą o finansach publicznych i ustawą o rachunkowości. Dane będziemy przechowywać przez okres wynikający z kategorii archiwalnej, do której zakwalifikowano dany rodzaj dokumentacji z uwzględnieniem obowiązujących w PCPR zasad rachunkowości.


 2.   Na podstawie wyrażonej zgody:





  • w przypadku dobrowolnego podania PCPR większej ilości informacji, które nie są obowiązkowe (np. numer telefonu kontaktowego, adres email w przypadku składania wniosków, dodatkowych danych dotyczących zdrowia) będzie to traktowane jako wyrażenie zgody na ich przetwarzanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO,




  • w przypadku skorzystania z formularza kontaktowego znajdującego się w zakładce Kontakt,




  • w przypadku publikacji wizerunku w przestrzeni publicznej, w tym na stronach internetowych dane osobowe przetwarzane są zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a na podstawie udzielonej przez Państwa zgody.




  • Podanie danych w powyższych przypadkach jest dobrowolne. W tym zakresie dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody. Mogą Państwo wycofać zgodę w każdym momencie, co nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej wycofaniem.




 3.   W przypadku zawarcia umowy na wykonanie usług lub dostaw lub zawarcia umowy o charakterze cywilnoprawnym:


- w celu przygotowania i realizacji podpisanej umowy


Podstawą przetwarzania w tym przypadku jest niezbędność do wykonania umowy lub do podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Podanie danych w tym celu jest obowiązkowe. Dane osobowe będziemy przechowywać przez czas niezbędny do wykonania umowy lub do czasu wygaśnięcia roszczeń z tytułu tej umowy, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa dotyczących archiwizacji dokumentacji;


- w celu rozliczenia zawartej umowy


W ramach czynności związanych z rozliczaniem zawartych umów, jak również kontrolą prawidłowości ich wykonania podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest niezbędność wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Podanie danych w tych przypadkach jest obowiązkowe.


Dane będą przetwarzane przez co najmniej 5 lat liczone od dnia następującego po roku obrachunkowym – zgodnie z ustawą o rachunkowości z zachowaniem zasad archiwizacji dokumentacji wynikających z obowiązujących przepisów prawa.


ODBIORCY DANYCH:


Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą inne instytucje publiczne wspierające i współorganizujące pomoc społeczną, w tym: Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie, Powiatowe i Wojewódzkie Urzędy Pracy, Ośrodki Pomocy Społecznej, Centra Integracji Społecznej, podmioty szkoleniowe, instytucje oświatowe, Poradnie Psychologiczno-pedagogiczne, ośrodki zdrowia/placówki medyczne, organy administracji rządowej, organy ścigania, sądy.


Państwa dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom realizującym zadania na rzecz PCPR, takim jak dostawcy oprogramowania wyłącznie w celu zapewnienia ich sprawnego działania z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych i poufności przetwarzania, operatorzy pocztowi w celu zapewnienia korespondencji, banki w celu realizacji przelewów, podmioty publiczne w ramach zawartych porozumień i umów oraz w zakresie obowiązujących przepisów prawa.


PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA:


W związku z przetwarzaniem danych przez PCPR, przysługują Pańswtu następujące prawa (w celu ich realizacji należy skontaktować się PZPR)





  1. Prawo do wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich treści, a także żądania ograniczenia ich przetwarzania, w każdym przypadku.




  2. Prawo żądania usunięcia przetwarzanych danych osobowych w przypadkach, w których przetwarzanie nie jest obowiązkiem prawnym nałożonym na administratora.




  3. Prawo do przenoszenia danych, które są przetwarzane w systemach informatycznych na podstawie udzielonej zgody lub na podstawie zawartej umowy.




  4. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania realizowanego w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora lub prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych.




  5. Prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na adres: ul. Stawki 2,00-193 Warszawa lub pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/83/155