Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku informuje, iż Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych będzie realizował w 2021roku „Program wyrównywania różnic miedzy regionami III”.
Szczegółowe informacje dotyczące programu dostępne są na stronie internetowej PFRON:
W przypadku zainteresowania realizacją projektów w ramach w/w programu pisemną informację należy przesłać do PCPR w Ełku na adres: ul. J. Piłsudskiego 5, 19-300 Ełk do dnia 23.12.2020 r. lub mailem na adres: kozlowski.r@pcpr.elk.pl
Trwa kampania społeczna „Biała Wstążka” – STOP PRZEMOCY WOBEC KOBIET. Kampania, począwszy od 1991 roku, odbywa się w dniach od 25 listopada do 10 grudnia.
Kampania „Biała wstążka” została stworzona przez mężczyzn i jest przede wszystkim do nich skierowana. Ma na celu rozpoczęcie dyskusji na temat przemocy wobec kobiet oraz wspieranie działań na rzecz jej przeciwdziałania. Jest to największa na świecie akcja, prowadzona w ponad 55 krajach.
Początek to, przypadający na 25 listopada, Międzynarodowy Dzień Przeciw Przemocy Wobec Kobiet – upamiętniający zamordowanie działaczek na rzecz praw człowieka, sióstr Mirabal, w 1960 r. w Republice Dominikany. 6 grudnia to dzień upamiętnienia wydarzenia z 1989 r., kiedy w budynku politechniki w Montrealu mężczyzna zastrzelił 14 kobiet i ranił 13 innych osób, twierdząc iż nie udało mu się ukończyć studiów technicznych, ponieważ to właśnie dziewczyny zabrały mu miejsce na uczelni. Dwa lata po tragicznym wydarzeniu w Montrealu kanadyjscy mężczyźni postanowili, że włączą się w akcję walki z przemocą wobec kobiet. Jako symbol tej akcji wybrali białą wstążkę, znak niewinności, mówiący o tym, że „my, mężczyźni, sami nie będziemy sprawcami przemocy i będziemy przeciwstawiać się wszelkim formom przemocy: fizycznej, psychicznej i seksualnej stosowanej wobec kobiet”. W ciągu zaledwie sześciu tygodni 100 000 mężczyzn w Kanadzie założyło białą wstążkę, podczas gdy wielu innych podjęło debatę na temat przemocy wobec kobiet. Te 16 dni przeciw przemocy ze względu na płeć, kończy dzień 10 grudnia – Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka jest to podkreślenie, że przemoc wobec kobiet jest łamaniem podstawowych praw człowieka. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku jak co roku uczestniczy w kampanii „Biała Wstążka”. Na dzień 05 grudnia 2020 r. (sobota) przypada „Dzień Otwartych Drzwi” w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku.
W związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem choroby zakaźnej COVID-19 dyżur pracownika, który będzie udzielać rad osobom doznającym przemocy będzie odbywać się telefonicznie pod nr telefonu: 514 159 429. Dyżur pracownika odbywać się będzie od godz. 9.00 do godz. 15.00.
Wdniu05 grudnia 2020 r. zapraszamy do kontaktu również osoby, które nie radzą sobie z kontrolowaniem swoich negatywnych emocji oraz często są sprawcami przemocy w rodzinie oraz w swoim najbliższym otoczeniu. Osoba taka może zgłosić się do udziału w Programie korekcyjno-eduakacyjnym prowadzonym przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku. Oddziaływania korekcyjno-edukacyne przeznaczone są dla osób, które nie radzą sobie z kontrolowaniem swoich negatywnych emocji. Udział w zajęciach może pomóc w uzyskaniu większej świadomości własnych emocji i zachowań oraz może może pomóc w budowaniu lepszych relacji pomiędzy członkami rodziny.
W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat uczestnictwa w programie zapraszamy do kontaktu z Panią Arletą Gutowską:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku, ul. Piłsudskiego 5, 19-300 Ełk, pok. 4
(I piętro), tel. 87-621-15-50 lub 514 159 429.
UWAGA:
Nabór do programu korekcyjno-edukacyjnego trwa nieprzerwanie przez cały rok.
W związku z przeciwdziałaniem oraz zapobieganiem choroby zakaźnej Covid-19 zajęcia odbywają się w trybie online.
Uczestnictwo w zajęciach w ramach programu korekcyjno-edukacyjnego jest BEZPŁATNE!
Wszystkich mieszkańców Powiatu Ełckiego bardzo serdecznie zapraszamy
do skorzystania z naszej oferty i zgłaszanie się do
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku przypomina, iż 30 listopada 2020 r. upływa termin składania wniosków o dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych organizacji sportu, kultury, rekreacji i turystyki dla osób niepełnosprawnych na 2021 rok.
O dofinansowanie ze środków Funduszu organizacji sportu, kultury, rekreacji i turystyki dla osób niepełnosprawnych mogą ubiegać się osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, jeżeli: 1) prowadzą działalność na rzecz osób niepełnosprawnych przez okres co najmniej 2 lat przed dniem złożenia wniosku; 2) udokumentują zapewnienie odpowiednich do potrzeb osób niepełnosprawnych warunków technicznych i lokalowych do realizacji zadania; 3) udokumentują posiadanie środków własnych lub pozyskanych z innych źródeł na sfinansowanie przedsięwzięcia w wysokości nieobjętej dofinansowaniem ze środków Funduszu.
Wniosek o dofinansowanie ze środków Funduszu składa się w terminie do dnia 30 listopada roku poprzedzającego realizację zadań. Wysokość dofinansowania organizacji sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych wynosi do 60% kosztów przedsięwzięcia. Dofinansowanie zadanie nie może obejmować kosztów realizacji zadania poniesionych przed przyznaniem środków finansowych i zawarciem umowy o dofinansowanie ze środków Funduszu.
PRZEKAZANIE SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO ORAZ ŚRODKÓW OCHRONY INDYWIDUALNEJ ZAKUPIONYCH W RAMACH PROJEKTU ,,WSPARCIE DZIECI UMIESZCZONYCH W PIECZY ZASTĘPCZEJ W OKRESIE EPIDEMII COVID-19”
W dniu 31.07.2020 r. Powiat Ełcki reprezentowany przez Pana Marka Chojnowskiego – Starostę Ełckiego podpisał Umowę z Wojewodą Warmińsko-Mazurskim reprezentowanym przez Marcina Jastrzębskiego – Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej nr PS-I.3144.28.6.2020 na realizację projektu pn. ,,Wsparcie dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej w okresie epidemii COVID-19”, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Działanie 2.8 Rozwój usług społecznych świadczonych w środowisku lokalnym, PI 9iv: Ułatwianie dostępu do przystępnych cenowo, trwałych oraz wysokiej jakości usług, w tym opieki zdrowotnej i usług socjalnych świadczonych w interesie ogólnym.
Powiat Ełcki z przeznaczeniem na realizację w/w projektu pozyskał środki finansowe w wysokości 796 500,00 zł w tym: 671 290,00 zł to środki z EFS, kwota 125 210,00 zł pochodzi ze środków Krajowych.
Na podstawie Uchwały nr 16.63.2020 z dnia 09 lipca 2020 r. Zarządu Powiatu Ełckiego Pani Iwona Nowakowska – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku, została upoważniona do realizacji ww. Projektu na terenie powiatu ełckiego.
Głównym Celem Projektu jest zapobieganie i ograniczenie negatywnych skutków wystąpienia COVID-19 w obszarze pieczy zastępczej poprzez wzmocnienie rodzin zastępczych, rodzinnych domów dziecka, placówek opiekuńczo-wychowawczych, w zakresie bezpiecznej realizacji zadań tych podmiotów.
Celem szczegółowym projektu jest zatem wsparcie dzieci, rodziców zastępczych i pracowników rodzinnych oraz instytucjonalnych podmiotów pieczy zastępczej w sytuacji zagrożenia epidemią choroby COVID – 19 poprzez:
a) zakup wyposażenia na cele realizowania zadań w trybie zdalnego nauczania (w tym zakup laptopów, oprogramowania oraz urządzeń wielofunkcyjnych, drukarek);
b) zakup środków ochrony indywidualnej i wyposażenia do bezpośredniej walki z epidemią (w tym zakup środków ochrony indywidualnej maseczek, rękawiczek, zakup środków dezynfekcyjnych);
W ramach realizacji zadania zakupiono: 250 sztuk laptopów wraz z oprogramowaniem, 20 sztuk urządzeń wielofunkcyjnych, 20 sztuk drukarek, 2 sztuki oprogramowania komputerowego dla dzieci z niepełnosprawnością na cele realizowania zadań w trybie zdalnego nauczania oraz środki ochrony indywidualnej (maseczki – 16 000 sztuk, rękawiczki – 24 050 sztuk, płyn do dezynfekcji – 300 litrów) dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej w tym osobom uczącym się, które pozostały w pieczy zastępczej, nie dłużej niż do ukończenia 25 roku życia oraz ich opiekunom.
Sprzęt komputerowy oraz zakupione urządzenia przez 5 lat będą własnością powiatu ełckiego i zostaną użyczone rodzinom i placówkom.
W ramach realizacji projektu ,,Wsparcie dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej w okresie epidemii COVID-19” wsparciem zostało objętych 139 rodzin zastępczych, 228 dzieci przebywających w rodzinach zastępczych, Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza Dom św. Faustyny Pomocna Dłoń Caritas Diecezji Ełckiej (53 dzieci), Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza Typu Rodzinnego w Ełku (7 dzieci), Rodzinny Dom Dziecka w Starych Juchach (4 dzieci), Rodzinny Dom Dziecka w Rękusach (12 dzieci).
W dniu 28 października 2020 r. w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku Pani Iwona Nowakowska – Dyrektor PCPR w Ełku dokonała uroczystego przekazania Panu Marcinowi Chilickiemu Dyrektorowi Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej Domu św. Faustyny Pomocna Dłoń Caritas Diecezji Ełckiej w bezpłatne użyczenie 50 sztuk sprzętu komputerowego oraz środki ochrony indywidualnej dla wychowanków oraz pracowników ww. Placówek.
Dnia 26 października 2020 r. w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku Pani Iwona Nowakowska – Dyrektor PCPR w Ełku dokonała uroczystego przekazania Pani Joannie Ćwiek – Dyrektorowi Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej Typu Rodzinnego 7 sztuk laptopów oraz środki higieny osobistej. Tego samego dnia przekazano również 9 sztuk laptopów oraz środki higieny osobistej Pani Dorocie Klukowskiej prowadzącej Rodzinny Dom Dziecka w Rękusach.
Sprzęt komputerowy i środki ochrony indywidualnej sukcesywnie przekazywane będą rodzinom zastępczym i placówkom opiekuńczo-wychowaczym wg. przyjętego harmonogramu.
Dzieci i młodzież przebywająca w rodzinnej i instytucjonalnej pieczy zastępczej otrzymany sprzęt będzie mogła wykorzystać do celów zdalnej nauki, poszerzania wiedzy, wyrównywania braków szkolnych oraz organizacji czasu wolnego. Otrzymane środki ochrony osobistej ułatwią bezpieczną realizację zadań w okresie epidemii COVID-19.
PFRON wydłuża terminy na składanie wniosków i realizację programu „Pomoc osobom niepełnosprawnym poszkodowanym w wyniku żywiołu lub sytuacji kryzysowych wywołanych chorobami zakaźnymi” w Module III.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku informuje, iż w dniu 30 października 2020 roku Zarząd PFRON podjął uchwałę 76/2020 zmieniającą dokument pn. „Kierunki działań oraz warunki brzegowe obowiązujące w 2020 roku realizatorów Modułu III oraz Modułu IV programu „Pomoc osobom niepełnosprawnym poszkodowanym w wyniku żywiołu lub sytuacji kryzysowych wywołanych chorobami zakaźnymi”. Przyjęte przez Zarząd PFRON zmiany wprowadzone zostały z mocą obowiązywania od dnia 3 kwietnia 2020 r.
Decyzja Zarządu PFRON obejmuje m.in.:
wydłużenie terminu składania wniosków do dnia 16 listopada 2020 r. przez osoby niepełnosprawne do realizatorów programu wniosków o dofinansowanie w ramach modułu III (obecnie obowiązuje termin 15 października 2020 r.),
wydłużenie okresu na jaki może zostać przyznane świadczenie do maksymalnie 5 miesięcy (dotychczas nie mógł być dłuższy niż 3 miesiące).
Wnioski do PCPR w Ełku można składać w formie papierowej lub za pośrednictwem SOW (System Obsługi Wsparcia).
Załączniki do wniosku MODUŁ III
Kserokopia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne.
Kserokopia orzeczenia o niepełnosprawności wydane przed ukończeniem 16 roku życia (dotyczy dzieci i młodzieży)
Kserokopia dokumentu stanowiącego opiekę prawną nad podopiecznym – w przypadku wniosku dotyczącego osoby niepełnosprawnej w imieniu której występuje opiekun prawny.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku informuje, iż od dnia 20 października 2020 r. do odwołania obsługuje interesantów jedynie telefonicznie lub drogą mailową.
tel. (87) 621-15-50
514-159-429
512-592-612
E-mail: sekretariat@pcpr.elk.pl
Dział ds. Pomocy Dziecku i Rodzinie – gronek.e@pcpr.elk.pl
Dział ds. Osób Niepełnosprawnych – kozlowski.r@pcpr.elk.pl
Wszelkie wnioski i pisma proszę wrzucać do skrzynki zlokalizowanej przy głównym wejściu do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku (I piętro).
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W POWIATOWYM CENTRUM POMOCY RODZINIE W EŁKU
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku reprezentowane przez Dyrektora z siedzibą w 19-300 Ełk ul.Piłsudskiego 5, tel. 87 621 15 50, email: sekretariat@pcpr.elk.pl
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH:
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Pana Michała Cupiała – e-mail: iod@pcpr.elk.pl
CEL, PODSTAWA PRAWNA i CZAS PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH:
1. Wynika z przepisów prawa (podanie danych w poniższych przypadkach jest obowiązkowe, a niepodanie uniemożliwi korzystanie z usług PCPR):
- w celu realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym: dzieciom, rodzinom, osobom starszym, chorym i z niepełnosprawnościami; a także zabezpieczenie dzieciom pieczy zastępczej w przypadku niemożności zapewnienia opieki i wychowania przez rodziców i innych zadań przyznanych ustawowo PCPR
W tym przypadku dane osobowe, takie jak: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, obywatelstwo, nr PESEL, nr i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, dane sytuacji życiowej, materialnej, finansowej oraz inne dane osobowe niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia lub udzielenia innej pomocy z zakresu pomocy społecznej, przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c lub e i art. 10 RODO w związku z przepisami ustaw o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, o pomocy społecznej, o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, Kodeks postępowania administracyjnego oraz innych. Zaświadczenia i oświadczenia dotyczące stanu zdrowia przetwarzane są na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b RODO. Dane będziemy przechowywać przez okres wynikający z kategorii archiwalnej, do której zakwalifikowano dany rodzaj dokumentacji.
- w celu dochodzenia roszczeń publicznoprawnych i cywilnoprawnych
W tym przypadku dane będziemy przetwarzać w celu dochodzenia roszczeń wynikających z należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych (np. nienależnie pobranych świadczeń, pobranych świadczeń w nadmiernej wysokości lub wynikających z zawartych umów cywilnoprawnych). Przetwarzanie danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. f w związku z ustawą o finansach publicznych. Dane będziemy przechowywać przez okres niezbędny do dochodzenia roszczeń.
- w celu dokumentowania realizowanych zadań, prowadzenia ewidencji księgowej i zgodnego z prawem wydatkowania i rozliczania wydatkowania środków publicznych
W tym przypadku dane będziemy przetwarzać na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, w szczególności w związku z ustawą o finansach publicznych i ustawą o rachunkowości. Dane będziemy przechowywać przez okres wynikający z kategorii archiwalnej, do której zakwalifikowano dany rodzaj dokumentacji z uwzględnieniem obowiązujących w PCPR zasad rachunkowości.
2. Na podstawie wyrażonej zgody:
w przypadku dobrowolnego podania PCPR większej ilości informacji, które nie są obowiązkowe (np. numer telefonu kontaktowego, adres email w przypadku składania wniosków, dodatkowych danych dotyczących zdrowia) będzie to traktowane jako wyrażenie zgody na ich przetwarzanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO,
w przypadku skorzystania z formularza kontaktowego znajdującego się w zakładce Kontakt,
w przypadku publikacji wizerunku w przestrzeni publicznej, w tym na stronach internetowych dane osobowe przetwarzane są zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a na podstawie udzielonej przez Państwa zgody.
Podanie danych w powyższych przypadkach jest dobrowolne. W tym zakresie dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody. Mogą Państwo wycofać zgodę w każdym momencie, co nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej wycofaniem.
3. W przypadku zawarciaumowy na wykonanie usług lub dostaw lub zawarcia umowy o charakterze cywilnoprawnym:
- w celu przygotowania i realizacji podpisanej umowy
Podstawą przetwarzania w tym przypadku jest niezbędność do wykonania umowy lub do podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Podanie danych w tym celu jest obowiązkowe. Dane osobowe będziemy przechowywać przez czas niezbędny do wykonania umowy lub do czasu wygaśnięcia roszczeń z tytułu tej umowy, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa dotyczących archiwizacji dokumentacji;
- w celu rozliczenia zawartej umowy
W ramach czynności związanych z rozliczaniem zawartych umów, jak również kontrolą prawidłowości ich wykonania podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest niezbędność wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Podanie danych w tych przypadkach jest obowiązkowe.
Dane będą przetwarzane przez co najmniej 5 lat liczone od dnia następującego po roku obrachunkowym – zgodnie z ustawą o rachunkowości z zachowaniem zasad archiwizacji dokumentacji wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
ODBIORCY DANYCH:
Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą inne instytucje publiczne wspierające i współorganizujące pomoc społeczną, w tym: Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie, Powiatowe i Wojewódzkie Urzędy Pracy, Ośrodki Pomocy Społecznej, Centra Integracji Społecznej, podmioty szkoleniowe, instytucje oświatowe, Poradnie Psychologiczno-pedagogiczne, ośrodki zdrowia/placówki medyczne, organy administracji rządowej, organy ścigania, sądy.
Państwa dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom realizującym zadania na rzecz PCPR, takim jak dostawcy oprogramowania wyłącznie w celu zapewnienia ich sprawnego działania z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych i poufności przetwarzania, operatorzy pocztowi w celu zapewnienia korespondencji, banki w celu realizacji przelewów, podmioty publiczne w ramach zawartych porozumień i umów oraz w zakresie obowiązujących przepisów prawa.
PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA:
W związku z przetwarzaniem danych przez PCPR, przysługują Pańswtu następujące prawa (w celu ich realizacji należy skontaktować się PZPR)
Prawo do wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich treści, a także żądania ograniczenia ich przetwarzania, w każdym przypadku.
Prawo żądania usunięcia przetwarzanych danych osobowych w przypadkach, w których przetwarzanie nie jest obowiązkiem prawnym nałożonym na administratora.
Prawo do przenoszenia danych, które są przetwarzane w systemach informatycznych na podstawie udzielonej zgody lub na podstawie zawartej umowy.
Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania realizowanego w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora lub prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na adres: ul. Stawki 2,00-193 Warszawa lub pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/83/155