Aktualności


Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku informuje, iż z dniem 03.08.2022 r. uruchomiony został w systemie SOW (system obsługi wsparcia) nabór wniosków o dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na następujące programy:

1.  ,,Samodzielność-Aktywność-Mobilność’’ Dostępne mieszkanie
2. ,,Samodzielność-Aktywność-Mobilność’’ Mieszkanie dla absolwenta

„Samodzielność-Aktywność-Mobilność’’ Dostępne mieszkanie – Celem programu jest wsparcie niezależności oraz ułatwianie podejmowania aktywności zawodowej i społecznej osób z niepełnosprawnościami poprzez zapewnienie mieszkania wolnego od barier architektonicznych. Beneficjent w ramach programu  może ubiegać się o dofinansowanie do zamiany lub do zakupu mieszkania – na pozbawione barier architektonicznych, znajdującego się w lokalizacji umożliwiającej samodzielne opuszczenie budynku, aż do poziomu zero przed budynkiem.
Beneficjentem może być osoba z niepełnosprawnością, która spełnia warunki:

  1. posiada orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym lub orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, z tytułu niepełnosprawności narządu ruchu uniemożliwiającej poruszanie się bez użycia wózka;
  2. złoży oświadczenie, wraz z dokumentacją fotograficzną, o barierach architektonicznych w mieszkaniu i/lub w budynku, uniemożliwiających samodzielne wyjście na zewnątrz na poziom zero;
  3. złoży oświadczenie o dysponowaniu tytułem prawnym do lokalu na mocy prawa własności lub spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu;
  4. w momencie składania wniosku nie ukończyła 65 roku życia.
    Wnioski można składać do dnia 31.12.2024 r. przez system SOW (www.sow.pfron.org.pl).

,,Samodzielność-Aktywność-Mobilność’’ Mieszkanie dla absolwenta – Celem programu jest wzrost niezależności beneficjentów oraz ułatwienie im aktywności zawodowej i społecznej poprzez zapewnienie samodzielnego mieszkania spełniającego indywidualne kryterium dostępności dla beneficjenta. Beneficjent w ramach programu może ubiegać się o dofinansowanie do kosztów wynajmu (w okresie 36 miesięcy) lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego spełniającego indywidualne kryterium dostępności dla beneficjenta.
Beneficjentem może być osoba z niepełnosprawnością, która spełnia warunki:

  1. posiada orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności, a w przypadku osób z niepełnosprawnością narządu słuchu, także w stopniu umiarkowanym lub orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności,
    a w przypadku osób z niepełnosprawnością narządu słuchu również na równi z orzeczeniem
    o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności;
  2. posiada status absolwenta szkoły podstawowej, ponadpodstawowej (wszystkich typów szkół) lub szkoły wyższej, uzyskany w okresie 36 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku;
  3. posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
  4. złoży oświadczenie o braku możliwości zamieszkania w miejscowości realizowania aktywności zawodowej;
  5. złoży oświadczenie o poszukiwaniu zatrudnienia lub o podjętym zatrudnieniu.
    Realizatorem programów jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku. Wnioski w ogłoszonym naborze można składać do dnia 31.12.2023 r. przez system SOW (www.sow.pfron.org.pl).

Szczegółowe wytyczne oraz informacje dotyczące realizacji w/w programów dostępne są na stronie internetowej PFRON pod adresem: www.pfron.org.pl.

Powiatowa Konferencja z okazji Dnia Rodzicielstwa Zastępczego.

Maj – to miesiąc, w którym obchodzi się Dzień Rodzicielstwa Zastępczego, w związku z tym 17 maja 2022 r. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku zorganizowało konferencję, na którą zaproszono przedstawicieli różnych instytucji z terenu naszego powiatu oraz rodziny zastępcze.

Konferencję otworzyła Anna Brdys – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku, która podziękowała rodzinom zastępczym za ich pracę i zachęciła wszystkich obecnych do refleksji w jaki sposób wspierać rodziny zastępcze, gdyż to najlepsza forma opieki dla dzieci, które muszą wychowywać się poza środowiskiem biologicznym. Podkreśliła, że choć tworzenie i wspieranie rodzicielstwa zastępczego jest zadaniem przypisanym powiatowi, to jego realizacja nie jest możliwa bez zaangażowania osób i instytucji działających w różnych obszarach życia społecznego, a przede wszystkim: władzami Powiatu Ełckiego, Miejskimi i Gminnymi Pomocy Ośrodkami Społecznej, Wydziałem Polityki Społecznej Miasta Ełku, Wydziałem Polityki Społecznej Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, służbami mundurowymi, Sądem Rejonowym.

Całość uroczystości uświetniła Posłanka na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej Pani Anna Wojciechowska, która osobiście podziękowała rodzinom za ich trud oraz zaangażowanie.

Serdecznym gestem dla przybyłych rodziców zastępczych był list gratulacyjny nadesłany przez Panią Małgorzatę Kopiczko – Senator Rzeczypospolitej Polskiej, która porównała rodzicielstwo zastępcze z misją i powołaniem.

Wystąpienia okolicznościowe nt. wartości w rodzinie wygłosili zaproszeni goście: Pan Piotr Artur Gajewski – Dyrektor Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA, Pan Grzegorz Gawrych – Pastor Kościoła Chrześcijan Baptystów, Pani Ewa Moroz – Prowadząca Rodzinny Dom Dziecka.

Rodziny zastępcze obecne na konferencji otrzymały osobiste podziękowania od pracowników Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.

W uroczystości uczestniczyła rodzina zastępcza z Ukrainy wraz z podopiecznymi, którzy przedstawili przybyłym gościom poruszający występ artystyczny pieśni wykonanej w ojczystym języku. Dopełnieniem artystycznym uroczystości był występ Pana Emiliana Mankiewicza wykonany na pianinie.

List gratulacyjny Senator Małgorzaty Kopiczko

PILOTAŻOWY PROGRAM „AKTYWNY SAMORZĄD” w 2022 roku

Terminy przyjmowania wniosków:

  1. Moduł I: 01.03.2022 r. – 31.08.2022 r.
  2. Moduł II: 01.03.2022 r. – 31.03.2022 r. (sem. letni)

    05.09.2022 r. – 10.10.2022 r. (sem. zimowy)

Wnioski do pobrania:

  1. Moduł I Obszar A zadanie 1
  2. Moduł I Obszar A zadanie 2 i 3
  3. Moduł I Obszar A zadanie 4
  4. Moduł I Obszar B zadanie 1, 3 i 4
  5. Moduł I Obszar B zadanie 2
  6. Moduł I Obszar B zadanie 5
  7. Moduł I Obszar D
  8. Moduł I Obszar C zadanie 1
  9. Moduł I Obszar C zadanie 2
  10. Moduł I Obszar C zadanie 3
  11. Moduł I Obszar C zadanie 4
  12. Moduł I Obszar C zadanie 5
  13. Moduł II

Wnioski o dofinansowanie można składać w siedzibie PCPR w Ełku przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 5 lub za pośrednictwem bezpłatnego systemu SOW (www.sow.pfron.org.pl).

Gdzie i jak złożyć wniosek na nowo przyjęte dzieci oraz po dniu 31 maja 2022 r?

Świadczenie wychowawcze rodzina zastępcza otrzymuje na każde dziecko do ukończenia 18 roku życia. Świadczenie 500+ przysługuje niezależnie od dochodów rodzica zastępczego.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku informuje, iż od 01 stycznia 2022 r., aby otrzymać świadczenie wychowawcze na nowo przyjęte do rodziny zastępczej dziecko, należy złożyć wniosek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Wniosek można złożyć wyłącznie elektronicznie.

Prawo do świadczenia wychowawczego ustala na na tzw. okres świadczeniowy, który trwa od 1 czerwca danego roku do 31 maja roku następnego. Mając powyższe na uwadze PCPR w Ełku przyznane w ubiegłym roku świadczenie wychowawcze, wypłaci rodzinom zastępczym do dnia 31 maja 2022 r.

Po upływie okresu świadczeniowego przypadającego na okres 01 czerwca 2021 r. do 31 maja 2022 r. – wniosek na kolejny okres świadczeniowy należy złożyć wyłącznie w oddziale ZUS w Ełku.

W rodzinach zastępczych umieszczane są dzieci, które z różnych względów znalazły się w trudnej sytuacji życiowej. Każde dziecko do prawidłowego rozwoju potrzebuje miłości, akceptacji, szacunku i ciepła rodzinnego domu. Jednak  nie każde ma tyle szczęścia, by móc wzrastać w takiej rodzinie.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku – Organizator Rodzinnej Pieczy Zastępczej poszukuje kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej dla dzieci pozbawionych częściowo lub całkowicie opieki rodzicielskiej.

Osoby zainteresowane prosimy o zgłoszenie się do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku

ul. Piłsudskiego 5,

19-300 Ełk,

 tel. 87 621 15 50

FORMY RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ

Formami rodzinnej pieczy zastępczej są:
 Rodzina zastępcza:

  • spokrewniona – babcia, dziadek, rodzeństwo dziecka;

  • niezawodowa – osoby obce (rodzina, w której może przebywać łącznie nie więcej niż 3 dzieci lub osób, które osiągnęły pełnoletność przebywając w pieczy zastępczej);

  • zawodowa (rodzina, w której może przebywać łącznie nie więcej niż 3 dzieci lub osób, które osiągnęły pełnoletność przebywając w pieczy zastępczej) w tym:
    pełniąca funkcję pogotowia rodzinnego (rodzina, w której dziecko przebywa na czas unormowania sytuacji prawnej, nie dłużej niż na 4 miesiące, w uzasadnionych przypadkach do 8 miesięcy);
    specjalistyczna (rodzina, w której przebywają dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności;

  • Rodzinny Dom Dziecka.

KTO MOŻE ZOSTAĆ RODZINĄ ZASTĘPCZĄ:

Rodzinę zastępczą lub rodzinny dom dziecka tworzą małżonkowie lub osoba niepozostająca w związku małżeńskim, u których umieszczono dziecko w celu sprawowania nad nim pieczy zastępczej.

Rodzinę zastępczą spokrewnioną tworzą małżonkowie lub osoba niepozostająca w związku małżeńskim, będący wstępnymi lub rodzeństwem dziecka.

Rodzinę zastępczą zawodową lub rodzinę zastępczą niezawodową tworzą małżonkowie lub osoba niepozostająca w związku małżeńskim, niebędący wstępnymi lub rodzeństwem dziecka.

Pełnienie funkcji rodziny zastępczej oraz prowadzenie rodzinnego domu dziecka może być powierzone osobom, które:

  • dają rękojmię należytego sprawowania pieczy zastępczej;

  • nie są ograniczone w zdolnościach do czynności prawnych;

  • nie są i nie były pozbawione władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest im ograniczona ani zawieszona;

  • wypełniają obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

  • nie były skazane prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

  • są zdolne do sprawowania właściwej opieki nad dzieckiem, wymagane jest przedłożenie dokumentów:

  1. zaświadczenia lekarskiego z informacją o stanie zdrowia;

  2. opinii o posiadaniu predyspozycji i motywacji do pełnienia funkcji rodziny zastępczej wystawioną przez psychologa;

  • przebywają na terytorium Polski;

  • posiadają stałe źródło dochodu;

  • zapewniają odpowiednie warunki bytowe i mieszkaniowe umożliwiające dziecku zaspokajanie jego indywidualnych potrzeb, w tym:
    rozwoju emocjonalnego, fizycznego i społecznego;
    właściwej edukacji i rozwoju zainteresowań;
    wypoczynku i organizacji czasu wolnego;

  • otrzymają świadectwo ukończenia szkolenia i zaświadczenie kwalifikacyjne.

Pełnienie funkcji rodziny zastępczej niezawodowej lub zawodowej oraz prowadzenie rodzinnego domu dziecka może być powierzone osobom, które nie były skazane prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo.

W przypadku rodziny zastępczej niezawodowej co najmniej jedna osoba tworząca tę rodzinę musi posiadać stałe źródło dochodów.

WSPARCIE JAKIE MOŻE UZYSKAĆ  RODZINA ZASTĘPCZA:

  • wsparcie koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, pracownika socjalnego, pedagoga, psychologa;

  • świadczenie na pokrycie kosztów utrzymania dziecka umieszczonego w rodzinnej pieczy zastępczej, tj:

    – 746,00 zł miesięcznie – w przypadku dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej spokrewnionej;

    – 1131,00 zł miesięcznie – w przypadku dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej zawodowej, rodzinie zastępczej niezawodowej lub rodzinnym domu dziecka;

    – dodatek wychowawczy w wys. 500,00 zł miesięcznie do 18 r. ż.;

  • Rodzinie zastępczej zawodowej oraz prowadzącemu rodzinny dom dziecka przysługuje wynagrodzenie nie niższe niż kwota 2000 zł miesięcznie. Rodzinie zastępczej zawodowej pełniącej funkcję pogotowia rodzinnego przysługuje wynagrodzenie nie niższe niż kwota 2600 zł miesięcznie.

  • dodatek wychowawczy w wysokości 500 zł miesięcznie;

  • świadczenie „Dobry Start” w wysokości 300 zł jednorazowo;

  • dodatek na dziecko legitymujące się orzeczeniem o niepełnosprawności;

  • inne wynikające z Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej  z dnia 9 czerwca 2011 r.

Osoby zainteresowane zapraszamy do naszego Centrum, gdzie uzyskają Państwo  informację i odpowiedzi na pytania związane z pełnieniem funkcji rodziny zastępczej:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku
J. Piłsudskiego 5

19-300 Ełk

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku jako organizator rodzinnej pieczy zastępczej zgodnie z art. 76 ust. 4 pkt 7 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej poszukuje wolontariuszy do pracy z rodzinami zastępczymi oraz dziećmi w pieczy zastępczej na terenie powiatu ełckiego.

Praca wolontariuszy będzie polegała przede wszystkim na wsparciu rodzin zastępczych w opiece nad dziećmi, robieniu zakupów, jak również pomocy dzieciom w odrabianiu lekcji, udzielaniu korepetycji, organizowaniu im czasu wolnego (zabawa, spacery). Uczestnictwo w wolontariacie daje szansę zdobycia cennego doświadczenia, satysfakcję z pomocy innym, możliwość wykazania się w różnych obszarach życia rodzinnego oraz nabycie nowych umiejętności.

Osoby zainteresowane pełnieniem wolontariatu proszone są o kontakt z pracownikami PCPR pod numerem tel. 87 621 15 50 lub w siedzibie PCPR w Ełku, ul. Marsz. J. Piłsudskiego 5; w godz. od 7.00 do 15.00.

Czym jest wolontariat?

Wolontariat – dobrowolna, bezpłatna, świadoma praca na rzecz innych lub całego społeczeństwa, wykraczająca poza związki rodzinno – koleżeńsko -przyjacielskie. Określenie bezpłatna – nie oznacza bezinteresowna, lecz bez wynagrodzenia materialnego. W rzeczywistości wolontariusz uzyskuje liczne korzyści niematerialne: satysfakcję, spełnienie swoich motywacji (poczucie sensu, uznanie ze strony innych, podwyższenie samooceny itd.), zyskuje nowych przyjaciół i znajomych, zdobywa wiedzę, doświadczenie i nowe umiejętności, a w związku z tym i lepszą pozycję na rynku pracy.

Kto może zostać wolontariuszem?

Wolontariusz to osoba pracująca na zasadzie wolontariatu. Według Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie wolontariuszem jest ten, kto dobrowolnie i świadomie oraz bez wynagrodzenia angażuje się w pracę na rzecz innych osób, organizacji pozarządowych, a także rozmaitych instytucji działających w różnych obszarach społecznych. Instytucje te nie mogą korzystać z pracy wolontariuszy przy prowadzonej działalności gospodarczej, czego wprost zakazuje ustawa. Wolontariuszem mogą być: – osoba niepełnoletnia (wymagana zgoda rodziców/opiekunów prawnych), – osoba pełnoletnia – w tym uczeń i student, – senior. Wolontariuszem (zgodnie z ww. ustawą) nie może zostać osoba, która jest lub była pozbawiona władzy rodzicielskiej, a także ta, która ma ograniczoną lub zawieszoną władzę rodzicielską. Osoba chcąca zostać wolontariuszem nie może również być skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe. Wolontariusz musi wypełniać obowiązek alimentacyjny (jeśli został on na niego nałożony).

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku informuje o możliwości
skorzystania z nieodpłatnej pomocy prawnej świadczonej przez radcę
prawnego w siedzibie tut. Centrum w dniach: poniedziałek, wtorek w
godzinach 7.00 – 15.00

Do góry

Thanks for signing up. You must confirm your email address before we can send you. Please check your email and follow the instructions.
We respect your privacy. Your information is safe and will never be shared.
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup

INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W POWIATOWYM CENTRUM POMOCY RODZINIE W EŁKU


ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH:


Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku reprezentowane przez Dyrektora z siedzibą w 19-300 Ełk ul. Piłsudskiego 5, tel. 87 621 15 50, email: sekretariat@pcpr.elk.pl


INSPEKTOR OCHRONY DANYCH:


Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Pana Michała Cupiała – e-mail: iod@pcpr.elk.pl


CEL, PODSTAWA PRAWNA i CZAS PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH:


1.   Wynika z przepisów prawa (podanie danych w poniższych przypadkach jest obowiązkowe, a niepodanie uniemożliwi korzystanie z usług PCPR):


-       w celu realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym: dzieciom, rodzinom, osobom starszym, chorym i z niepełnosprawnościami; a także zabezpieczenie dzieciom pieczy zastępczej w przypadku niemożności zapewnienia opieki i wychowania przez rodziców i innych zadań przyznanych ustawowo PCPR


W tym przypadku dane osobowe, takie jak:  imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, obywatelstwo, nr PESEL, nr i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, dane sytuacji życiowej, materialnej, finansowej oraz inne dane osobowe niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia lub udzielenia innej pomocy z zakresu pomocy społecznej, przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c lub e i art. 10 RODO w związku z przepisami ustaw o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, o pomocy społecznej, o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, Kodeks postępowania administracyjnego oraz innych. Zaświadczenia i oświadczenia dotyczące stanu zdrowia przetwarzane są na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b RODO. Dane będziemy przechowywać przez okres wynikający z kategorii archiwalnej, do której zakwalifikowano dany rodzaj dokumentacji.


-       w celu dochodzenia roszczeń publicznoprawnych i cywilnoprawnych


W tym przypadku dane będziemy przetwarzać w celu dochodzenia roszczeń wynikających z należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych (np. nienależnie pobranych świadczeń, pobranych świadczeń w nadmiernej wysokości lub wynikających z zawartych umów cywilnoprawnych). Przetwarzanie danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. f w związku z ustawą o finansach publicznych. Dane będziemy przechowywać przez okres niezbędny do dochodzenia roszczeń.


-       w celu  dokumentowania realizowanych zadań,  prowadzenia ewidencji księgowej i zgodnego z prawem wydatkowania i rozliczania wydatkowania środków publicznych


W tym przypadku dane będziemy przetwarzać na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, w szczególności w związku z ustawą o finansach publicznych i ustawą o rachunkowości. Dane będziemy przechowywać przez okres wynikający z kategorii archiwalnej, do której zakwalifikowano dany rodzaj dokumentacji z uwzględnieniem obowiązujących w PCPR zasad rachunkowości.


 2.   Na podstawie wyrażonej zgody:





  • w przypadku dobrowolnego podania PCPR większej ilości informacji, które nie są obowiązkowe (np. numer telefonu kontaktowego, adres email w przypadku składania wniosków, dodatkowych danych dotyczących zdrowia) będzie to traktowane jako wyrażenie zgody na ich przetwarzanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO,




  • w przypadku skorzystania z formularza kontaktowego znajdującego się w zakładce Kontakt,




  • w przypadku publikacji wizerunku w przestrzeni publicznej, w tym na stronach internetowych dane osobowe przetwarzane są zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a na podstawie udzielonej przez Państwa zgody.




  • Podanie danych w powyższych przypadkach jest dobrowolne. W tym zakresie dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody. Mogą Państwo wycofać zgodę w każdym momencie, co nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej wycofaniem.




 3.   W przypadku zawarcia umowy na wykonanie usług lub dostaw lub zawarcia umowy o charakterze cywilnoprawnym:


- w celu przygotowania i realizacji podpisanej umowy


Podstawą przetwarzania w tym przypadku jest niezbędność do wykonania umowy lub do podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Podanie danych w tym celu jest obowiązkowe. Dane osobowe będziemy przechowywać przez czas niezbędny do wykonania umowy lub do czasu wygaśnięcia roszczeń z tytułu tej umowy, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa dotyczących archiwizacji dokumentacji;


- w celu rozliczenia zawartej umowy


W ramach czynności związanych z rozliczaniem zawartych umów, jak również kontrolą prawidłowości ich wykonania podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest niezbędność wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Podanie danych w tych przypadkach jest obowiązkowe.


Dane będą przetwarzane przez co najmniej 5 lat liczone od dnia następującego po roku obrachunkowym – zgodnie z ustawą o rachunkowości z zachowaniem zasad archiwizacji dokumentacji wynikających z obowiązujących przepisów prawa.


ODBIORCY DANYCH:


Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą inne instytucje publiczne wspierające i współorganizujące pomoc społeczną, w tym: Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie, Powiatowe i Wojewódzkie Urzędy Pracy, Ośrodki Pomocy Społecznej, Centra Integracji Społecznej, podmioty szkoleniowe, instytucje oświatowe, Poradnie Psychologiczno-pedagogiczne, ośrodki zdrowia/placówki medyczne, organy administracji rządowej, organy ścigania, sądy.


Państwa dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom realizującym zadania na rzecz PCPR, takim jak dostawcy oprogramowania wyłącznie w celu zapewnienia ich sprawnego działania z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych i poufności przetwarzania, operatorzy pocztowi w celu zapewnienia korespondencji, banki w celu realizacji przelewów, podmioty publiczne w ramach zawartych porozumień i umów oraz w zakresie obowiązujących przepisów prawa.


PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA:


W związku z przetwarzaniem danych przez PCPR, przysługują Pańswtu następujące prawa (w celu ich realizacji należy skontaktować się PZPR)





  1. Prawo do wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich treści, a także żądania ograniczenia ich przetwarzania, w każdym przypadku.




  2. Prawo żądania usunięcia przetwarzanych danych osobowych w przypadkach, w których przetwarzanie nie jest obowiązkiem prawnym nałożonym na administratora.




  3. Prawo do przenoszenia danych, które są przetwarzane w systemach informatycznych na podstawie udzielonej zgody lub na podstawie zawartej umowy.




  4. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania realizowanego w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora lub prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych.




  5. Prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na adres: ul. Stawki 2,00-193 Warszawa lub pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/83/155