Zgłaszanie przypadków naruszenia prawa – Sygnalista
Procedura zgłaszania przypadków naruszenia prawa oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń
Podstawa prawna:
» Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (Dz. U. UE. L. z 2019, poz. 305, str. 17 ze zm.);
» Ustawa z dnia 14 czerwca 2024r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. z 2024, poz. 928);
Zgłoszenia można dokonać w następujący sposób:
» w postaci elektronicznej na adres e-mial: sygnalista@pcpr.elk.pl.Procedura dokonywania zgłoszeń wewnętrznych dotyczących naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku (dalej: Procedura) określa zasady i tryb zgłaszania naruszeń prawa w zakresie określonym w art. 3 ust. 1 Ustawy z dnia 14 czerwca 2024r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. z 2024r. poz. 928 z późn. zm. – dalej: Ustawa), dotyczących:
1) korupcji;
2) zamówień publicznych;
3) usług, produktów i rynków finansowych;
4) przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
5) bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
6) bezpieczeństwa transportu;
7) ochrony środowiska;
8) ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
9) bezpieczeństwa żywności i pasz;
10) zdrowia i dobrostanu zwierząt;
11) zdrowia publicznego;
12) ochrony konsumentów;
13) ochrony prywatności i danych osobowych;
14) bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
15) interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
16) rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
17) konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w pkt 1–16.