Aktualności

ZASADY

udzielania dofinansowań przy udziale środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
na 2019 rok

pobierz

Wyobraź sobie świat, w którym osoby z niepełnosprawnością nie czują się ciężarem, pracują, mają swoje pasje, decydują o sobie i są szczęśliwe”. Właśnie taki świat pomaga budować Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka „PODAJ DALEJ”.

Niepełnosprawność nie może być przeszkodą w realizacji marzeń!

Jeżeli jesteś osobą z niepełnosprawnością, jesteś pełnoletni, mieszkasz, pracujesz lub uczysz się i chcesz poprawić swoje umiejętności życiowe, zgłoś się do mieszkań treningowych w Koninie. Program jest bezpłatny (z własnych funduszy kupujesz jedynie rzeczy osobiste i żywność) i skierowany do osób z całej Polski. Mieszkania są w pełni przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach. Mieszczą się na konińskiej starówce, ul. 3 maja 1-3.

PROGRAM AKTYWIZUJĄCY I dla osób z niepełnosprawnością ruchową po urazie rdzenia kręgowego (URK). 12 tygodni pracy nad wzmocnieniem i zadbaniem o swoje ciało.

Kompleksowy program zwiększający sprawność podczas pobytu w mieszkaniach treningowych obejmuje treningi aktywności, m.in.:

  • zajęcia funkcjonalnej rehabilitacji adaptacyjnej – wzmocnisz swoje ciało poprzez ćwiczenia PNF, stabilizacyjne i równoważne, a także pionizację czynną i bierną,
  • zajęcia sportowe dopasowane do niepełnosprawności jak: koszykówka na wózkach, szermierka, tenis stołowy, rugby na wózkach, boccia (aktywność odpowiednia do swoich możliwości) ,
  • zajęcia treningu funkcjonalnego (ćwiczenia wykonywane samodzielnie z obciążeniem i bez obciążenia, aby ułatwić sobie codzienne funkcjonowanie),
  • zajęcia aktywnej rehabilitacji – pozwolą maksymalnie wykorzystać swój wózek, aby stać się  bardziej niezależnym,
  • pływanie terapeutyczne z wykorzystaniem koncepcji Halliwick – pozwoli na readaptację w wodzie, naturalną pionizację, a także naukę i doskonalenie pływania.

PROGRAM AKTYWIZUJĄCY II dla osób z niepełnosprawnością ruchową (przepuklina oponowo – rdzeniowa, mózgowe porażenie dziecięce, amputacje, choroby genetyczne i inne. 15 tygodni pracy nad zwiększeniem samodzielności.

Kompleksowy program pobytu w mieszkaniach treningowych obejmuje:

  • terapię logopedyczną – rozwija umiejętności interpersonalne poprzez zwiększenie prawidłowej wymowy,
  • zajęcia zdrowego żywienia – zwiększają wiedzę na temat prawidłowego odżywiania oraz dbania o własne ciało,
  • trening higieniczny, promocja zdrowia oraz nauka zapobiegania powikłań  w niepełnosprawności,
  • aktywna rehabilitacja grupowa i indywidualna – zwiększa samodzielność i samoobsługę poprzez naukę technik poruszania się, pokonywania barier architektonicznych, zwiększenie siły, wytrzymałości i aktywności,
  • funkcjonalna rehabilitacja adaptacyjna – usprawnia funkcje całego ciała poprzez ćwiczenia bierne i czynne oraz masaże,
  • zajęcia rekreacji ruchowej – usprawniają ciało i zwiększają samodzielność,
  • zajęcia sportowe tj. koszykówka na wózkach, rugby, szermierka, tenis stołowy oraz boccia,
  • zajęcia z seksuologiem, psychologiem, prawnikiem, pracownikiem socjalnym oraz innymi specjalistami według potrzeb indywidualnych,
  • poradnictwo zawodowe dla chętnych. 

Program pobytu układany jest indywidualnie pod okiem zespołu, w którego skład wchodzą: psycholog, coach oraz inni specjaliści w zależności od potrzeb (logopeda, prawnik, fizjoterapeuta, pracownik socjalny, seksuolog) i asystenci.

W mieszkaniach treningowych oprócz zajęć ruchowych będzie też czas, aby zadbać o swój wizerunek, skupić się na celach życiowych i zawodowych. Jeżeli będą osoby chętne, Fundacja pomoże zrobić prawo jazdy i przystosować auto do indywidualnych potrzeb.

Osoby niepełnosprawne nie  muszą być w pełni samodzielne, aby skorzystać z mieszkań, ponieważ zapewniona jest kadrą wykwalifikowanych asystentów. To oni pomogą opanować sztukę ubierania się, pokonywania barier, a także innych czynności wymagających udziału drugiej osoby.

Jak zgłosić się do obu programów?

  1. Należy wypełnić formularz rekrutacyjny on-line, który znajduje się na stronie Fundacji https://podajdalej.org.pl/co-robimy/mieszkania-treningowe
  2. Należy zaczekać na zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną –  informacja o dacie i godzinie spotkania będzie telefoniczna lub mailowa.

Rekrutacja do projektu odbywa się w sposób ciągły i trwa do lutego 2021 roku.

W przypadku  dodatkowych pytań należy skontaktować się z Panią Iwoną Grześkowiak z Fundacji im. Doktora Piotra Janaszka „PODAJ DALEJ” – iwona.grzeskowiak@podajdalej.org.pl, tel. 515 606 508.

 

Stowarzyszenie Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych „Przystań” działające przy Domu Pomocy Społecznej w Nowej Wsi Ełckiej zaprosiło Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w dniu 23 maja br na XIV Integracyjną Spartakiadę Domów Pomocy Społecznej Polski Północno – Wschodniej. Spartakiada miała miejsce w Szkole Podstawowej w Nowej Wsi Ełckiej. Uczestnikami były osoby niepełnosprawne i osoby starsze, które przyjechały z różnych zakątków Polski – Lubawy, Łomży, Białegostoku, Giżycka, Ukty, Grazymy, Jeziorany, Kowale Oleckie, Suwałki, Bramki, Nowa Wieś Ełcka, Płock, Hamernia i Mrągowo. Spartakiadę otworzył Wicestarosta Ełcki – pan Robert Dawidowski a całość uświetnił występ Mazurskiego Zespołu Pieśni i Tańca, który działa przy Ełckim Centrum Kultury w Ełku.

W spartakiadzie wzięło udział 14 drużyn, które miały do pokonania 10 konkurencji sportowych: rzut lotką do tarczy, slalom zręcznościowy, rzut piłką do celu itp. Wszystkim uczestnikom towarzyszyły pozytywne emocje i duch sportowej walki. Rywalizacja była zacięta, ale kultura uczestników była zachowana na najwyższym poziomie. Wszyscy byli zmęczeni lecz szczęśliwi. Każda z drużyn została nagrodzona, otrzymały puchary, dyplomy, medale i upominki rzeczowe. Nie zabrakło również wesołej zabawy przy muzyce i ognisku.

Nad całością przebiegu rozgrywek i bezpieczeństwem uczestników czuwała wykwalifikowana kadra, która na co dzień zajmuje się osobami niepełnosprawnymi i osobami starszymi w DPS w Nowej Wsi Ełckiej.

Po raz kolejny uczestnicy Spartakiady udowodnili sobie i innym, że najważniejsza jest dobra zabawa i walka z własnymi słabościami. Każdy już na starcie okazał się zwycięzcą.

 

 

 

23 maja br Środowiskowy Dom Samopomocy w Nowej Wsi Ełckiej po raz szósty zorganizował Piknik Rodzinny. W tym dniu społeczność domu wraz z najbliższymi osobami, które uczestniczą w ich codziennym życiu, mogli wspólnie spędzić ten czas na zabawie, grillowaniu i wspólnym śpiewaniu piosenki pt. „ Nie ma jak dom” Każdy z nas wie, jak ważny w życiu jest dom, ale dom to miejsce, gdzie są ludzie, którzy nas kochają i akceptują takimi, jakimi jesteśmy.

Spośród wielu występów artystycznych jeden szczególnie przykuł uwagę wszystkich przybyłych osób, to piosenka Edyty Gepert „Ty Panie….” pięknie zaśpiewana przez Panią Annę Śledziewską. Słowa piosenki wzbudziły ogromne emocje a przede wszystkim silne wzruszenie….„Lecz czemu mnie do raju bram, prowadzisz drogą taką krętą? I czemu wciąż doświadczasz tak, jak gdybyś chciał uczynić świętą? Nie chcę się skarżyć na swój los, nie proszę więcej niż dać możesz. I ciągle mam nadzieję, że… że chyba wiesz co robisz Boże….”. Chwila refleksji, zadumy nad własnym życiem i powrót do dalszego celebrowania tak pięknie rozpoczętego dnia.

Wśród przybyłych gości nie zabrakło przedstawicieli z Powiatu Ełckiego i Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku. Szczególne podziękowania należą się pani Agnieszce Mazurkiewicz – dyrektor Środowiskowego Domu Samopomocy w Nowej Wsi Ełckiej wraz z pracownikami, którzy przygotowali tak wspaniałą imprezę.

Pod takim hasłem w dniu 21 maja br, Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Ełku organizuje  Dzień Osób z Niepełnosprawnością. W dniu dzisiejszym będzie można spotkać się z ekspertami ZUS, NFZ, PFRON, PCPR i innymi przedstawicielami lokalnych organizacji i stowarzyszeń działających na rzecz osób niepełnosprawnych w celu uzyskania porady z jakich form wsparcia można korzystać będąc osobą niepełnosprawną.  

Nasi inspektorzy z Działu ds. Osób Niepełnosprawnych czekają na Państwa od godziny 10.00. W sprawach nurtujących, budzących wątpliwości będzie można uzyskać szczegółowe informacje bądź też pobrać wnioski o ubieganie się dofinansowania likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych,  na zakup sprzętu ortopedycznego, specjalistycznego, jak również dofinansowanie turnusu rehabilitacyjnego osoby niepełnosprawnej.

Wszystkie osoby zainteresowane zapraszamy.

INFORMACJA O WYNIKACH NABORU

w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku

na stanowisko PSYCHOLOG

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku informuje, iż w wyniku zakończenia procedury naboru na w/w stanowisko została wybrana Pani Justyna Lulewicz.

  /Iwona Nowakowska – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku/

Ełk, dnia 19 marca 2019 r.                                                                                                                  

 

 

 

 

 

 

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku informuje, iż w terminach
od 04.03.2019 r. do 30.03.2019 r. oraz 09.09.2019 r. do 10.10.2019 r.
przyjmowane będą wnioski o dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach pilotażowego programu
„Aktywny samorząd” Moduł II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia
na poziomie wyższym

Druk wniosku
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3

Do góry

Thanks for signing up. You must confirm your email address before we can send you. Please check your email and follow the instructions.
We respect your privacy. Your information is safe and will never be shared.
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup

INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W POWIATOWYM CENTRUM POMOCY RODZINIE W EŁKU


ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH:


Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku reprezentowane przez Dyrektora z siedzibą w 19-300 Ełk ul. Piłsudskiego 5, tel. 87 621 15 50, email: sekretariat@pcpr.elk.pl


INSPEKTOR OCHRONY DANYCH:


Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Pana Michała Cupiała – e-mail: iod@pcpr.elk.pl


CEL, PODSTAWA PRAWNA i CZAS PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH:


1.   Wynika z przepisów prawa (podanie danych w poniższych przypadkach jest obowiązkowe, a niepodanie uniemożliwi korzystanie z usług PCPR):


-       w celu realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym: dzieciom, rodzinom, osobom starszym, chorym i z niepełnosprawnościami; a także zabezpieczenie dzieciom pieczy zastępczej w przypadku niemożności zapewnienia opieki i wychowania przez rodziców i innych zadań przyznanych ustawowo PCPR


W tym przypadku dane osobowe, takie jak:  imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, obywatelstwo, nr PESEL, nr i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, dane sytuacji życiowej, materialnej, finansowej oraz inne dane osobowe niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia lub udzielenia innej pomocy z zakresu pomocy społecznej, przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c lub e i art. 10 RODO w związku z przepisami ustaw o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, o pomocy społecznej, o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, Kodeks postępowania administracyjnego oraz innych. Zaświadczenia i oświadczenia dotyczące stanu zdrowia przetwarzane są na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b RODO. Dane będziemy przechowywać przez okres wynikający z kategorii archiwalnej, do której zakwalifikowano dany rodzaj dokumentacji.


-       w celu dochodzenia roszczeń publicznoprawnych i cywilnoprawnych


W tym przypadku dane będziemy przetwarzać w celu dochodzenia roszczeń wynikających z należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych (np. nienależnie pobranych świadczeń, pobranych świadczeń w nadmiernej wysokości lub wynikających z zawartych umów cywilnoprawnych). Przetwarzanie danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. f w związku z ustawą o finansach publicznych. Dane będziemy przechowywać przez okres niezbędny do dochodzenia roszczeń.


-       w celu  dokumentowania realizowanych zadań,  prowadzenia ewidencji księgowej i zgodnego z prawem wydatkowania i rozliczania wydatkowania środków publicznych


W tym przypadku dane będziemy przetwarzać na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, w szczególności w związku z ustawą o finansach publicznych i ustawą o rachunkowości. Dane będziemy przechowywać przez okres wynikający z kategorii archiwalnej, do której zakwalifikowano dany rodzaj dokumentacji z uwzględnieniem obowiązujących w PCPR zasad rachunkowości.


 2.   Na podstawie wyrażonej zgody:





  • w przypadku dobrowolnego podania PCPR większej ilości informacji, które nie są obowiązkowe (np. numer telefonu kontaktowego, adres email w przypadku składania wniosków, dodatkowych danych dotyczących zdrowia) będzie to traktowane jako wyrażenie zgody na ich przetwarzanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO,




  • w przypadku skorzystania z formularza kontaktowego znajdującego się w zakładce Kontakt,




  • w przypadku publikacji wizerunku w przestrzeni publicznej, w tym na stronach internetowych dane osobowe przetwarzane są zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a na podstawie udzielonej przez Państwa zgody.




  • Podanie danych w powyższych przypadkach jest dobrowolne. W tym zakresie dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody. Mogą Państwo wycofać zgodę w każdym momencie, co nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej wycofaniem.




 3.   W przypadku zawarcia umowy na wykonanie usług lub dostaw lub zawarcia umowy o charakterze cywilnoprawnym:


- w celu przygotowania i realizacji podpisanej umowy


Podstawą przetwarzania w tym przypadku jest niezbędność do wykonania umowy lub do podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Podanie danych w tym celu jest obowiązkowe. Dane osobowe będziemy przechowywać przez czas niezbędny do wykonania umowy lub do czasu wygaśnięcia roszczeń z tytułu tej umowy, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa dotyczących archiwizacji dokumentacji;


- w celu rozliczenia zawartej umowy


W ramach czynności związanych z rozliczaniem zawartych umów, jak również kontrolą prawidłowości ich wykonania podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest niezbędność wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Podanie danych w tych przypadkach jest obowiązkowe.


Dane będą przetwarzane przez co najmniej 5 lat liczone od dnia następującego po roku obrachunkowym – zgodnie z ustawą o rachunkowości z zachowaniem zasad archiwizacji dokumentacji wynikających z obowiązujących przepisów prawa.


ODBIORCY DANYCH:


Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą inne instytucje publiczne wspierające i współorganizujące pomoc społeczną, w tym: Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie, Powiatowe i Wojewódzkie Urzędy Pracy, Ośrodki Pomocy Społecznej, Centra Integracji Społecznej, podmioty szkoleniowe, instytucje oświatowe, Poradnie Psychologiczno-pedagogiczne, ośrodki zdrowia/placówki medyczne, organy administracji rządowej, organy ścigania, sądy.


Państwa dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom realizującym zadania na rzecz PCPR, takim jak dostawcy oprogramowania wyłącznie w celu zapewnienia ich sprawnego działania z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych i poufności przetwarzania, operatorzy pocztowi w celu zapewnienia korespondencji, banki w celu realizacji przelewów, podmioty publiczne w ramach zawartych porozumień i umów oraz w zakresie obowiązujących przepisów prawa.


PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA:


W związku z przetwarzaniem danych przez PCPR, przysługują Pańswtu następujące prawa (w celu ich realizacji należy skontaktować się PZPR)





  1. Prawo do wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich treści, a także żądania ograniczenia ich przetwarzania, w każdym przypadku.




  2. Prawo żądania usunięcia przetwarzanych danych osobowych w przypadkach, w których przetwarzanie nie jest obowiązkiem prawnym nałożonym na administratora.




  3. Prawo do przenoszenia danych, które są przetwarzane w systemach informatycznych na podstawie udzielonej zgody lub na podstawie zawartej umowy.




  4. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania realizowanego w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora lub prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych.




  5. Prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na adres: ul. Stawki 2,00-193 Warszawa lub pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/83/155