Aktywny samorząd
Opublikowano w dniu
Opublikowano w dniu
Opublikowano w dniu
Opublikowano w dniu
CHCESZ WZIĄĆ UDZIAŁ W SZKOLENIACH ZAWODOWYCH?
ZAINTERESUJ SIĘ, ZADZWOŃ
Stowarzyszenie „NASZA SUWALSZCZYZNA” w partnerstwie z COGNITO – Centrum Przedsiębiorczości i Szkoleń s. c. oraz Stowarzyszeniem na rzecz rodziny i osób zagrożonych wykluczeniem społecznym HOLOS realizuje w okresie od 1.06.2019 r. do 31.07.2020 r. projekt pt. „Energicznie w lepszą przyszłość” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014-2020.
Informujemy, że szkolenia zawodowe w ramach w/w projektu skierowane są również do osób z niepełnosprawnościami.Osoby zainteresowane odsyłamy do załącznika zamieszczonego poniżej.
Załącznik – Szczegóły Projektu
Opublikowano w dniu
Jan Paweł II powiedział, że „Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” Podzielmy się więc miłością i przyjmijmy do własnej rodziny dziecko, które nie może wychowywać się w rodzinie naturalnej.
Rodzicielstwo zastępcze jest jedną z najpiękniejszych misji, jaką może podjąć każdy człowiek: ofiarować swoje serce, troskę, radość, podarować dzieciom ciepłą atmosferę, spokój i bezpieczeństwo. Wszyscy wiedzą, że dzieci na całym świecie pragną bliskości, bezwarunkowej akceptacji, zaufania, a te potrzeby może zaspokoić jedynie środowisko rodzinne. Właśnie dlatego zachęcamy Państwa do tworzenia rodzin zastępczych, ale także do ich wspierania poprzez pełnienie funkcji rodziny pomocowej oraz wolontariatu.
W celu uzyskania szczegółowych informacji zapraszamy do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku, ul. Piłsudskiego 5, I piętro, tel. 87/ 621 15 50.
Wszyscy zainteresowani mogą liczyć na pomoc i profesjonalne wsparcie. Jeśli nasza wspólna promocyjna akcja uszczęśliwi chociażby jednego malucha – to będzie wielki sukces. Pamiętajmy, że „troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka”.
Dyrektor
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku
Iwona Nowakowska
Opublikowano w dniu
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku informuje, iż w terminie od 09.09.2019r. do 10.10.2019 r. przyjmowane będą wnioski o dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach pilotażowego programu „Aktywny samorząd” Moduł II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym (dotyczy roku akademickiego 2019/2020).
Opublikowano w dniu
UWAGA
pilotażowy program „Aktywny samorząd” w 2019 roku
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku informuje, iż PFRON rozszerzył realizację pilotażowego programu „Aktywny samorząd” w Module I o Obszar C Zadanie 1 – pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym.
Wsparcie adresowane jest do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności i dysfunkcją uniemożliwiającą samodzielne poruszanie się za pomocą wózka inwalidzkiego o napędzie ręcznym.
W związku z powyższym informujemy, iż wnioski o dofinansowanie ze środków PFRON w ramach Modułu I Obszar C Zadanie 1 będą przyjmowane w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku , ul. Piłsudskiego 5 w terminie do 30.09.2019 r.
Szczegółowe informacje dotyczące ubiegania się o w/w dofinansowanie dostępne są na stronie internetowej www.pfron.org.pl lub w PCPR w Ełku.
Opublikowano w dniu
Informujemy o terminach spotkań grupy wsparcia dla rodzin zastępczych organizowanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku.
Spotkania odbywają się w na poddaszu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku
na III piętrze w sali terapii grupowej.
Terminy spotkań grupy wsparcia dla rodzin zastępczych PCPR w Ełku
lipiec |
13 lipca, 27 lipca |
11.00 – 13.00 |
|
sierpień |
10 sierpnia, 24 sierpnia |
11.00 – 13.00 |
|
wrzesień |
14 września, 28 września |
11.00 – 13.00 |
|
październik |
12 października, 26 października |
11.00 – 13.00 |
|
listopad |
16 listopada, 30 listopada |
11.00 – 13.00 |
|
grudzień |
14 grudnia, 28 grudnia |
11.00 – 13.00 |
Opublikowano w dniu
Pod takim hasłem Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie 13 czerwca br przeprowadziło konferencję w ramach obchodów Dni Rodziny. Spotkanie odbyło się w Ełckim Centrum Kultury, gdzie wszystkie przybyłe osoby powitała pani Iwona Nowakowska – dyrektor PCPR w Ełku jednocześnie rozpoczynając konferencję prezentacją : „Fazy rozwoju związku małżeńskiego i rodziny”, zdradziła sekrety udanego małżeństwa, czyli jak dbać o miłość na każdym etapie związku, aby w późniejszym okresie stać się małżeństwem na mocnych fundamentach i silną rodziną od podstaw. Kolejnym prelegentem był ks. dr Jacek Uchan – dyrektor Wydziału Duszpasterstwa Ogólnego Ełckiej Kurii Diecezjalnej oraz pan Piotr Gajewski – dyrektor Departamentu Systemów Państwowych w Ministerstwie Cyfryzacji w Warszawie, którzy to omawiali istotne aspekty dotyczące małżeństw, rodziny i dzieci.
Nie zabrakło też części artystycznej w wykonaniu uczniów z Zespołu Szkół nr 2 w Ełku pod „batutą” pani Hanny Gutowskiej, którzy wystąpili w przedstawieniu pn. „Samotny bo niekochany”. Widowisko mocne w przekazie, uświadomiło uczestnikom, jak ważna jest rodzina w życiu młodego człowieka wchodzącego w dorosłość. A oprawę muzyczną przygotowały uczennice: Kinga Sokołowska, Ola Rejniak i Ola Chrystuk, które zaśpiewały piosenki bardzo ujmujące i emocjonalne: „Wracam do domu”, „List do Boga” i „Niewidzialna dłoń…”.
Na zakończenie uroczystości był wspólny poczęstunek i rozmowy na które zawsze brakuje nam czasu……..
Opublikowano w dniu
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku reprezentowane przez Dyrektora z siedzibą w 19-300 Ełk ul. Piłsudskiego 5, tel. 87 621 15 50, email: sekretariat@pcpr.elk.pl
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH:
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Pana Michała Cupiała – e-mail: iod@pcpr.elk.pl
CEL, PODSTAWA PRAWNA i CZAS PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH:
1. Wynika z przepisów prawa (podanie danych w poniższych przypadkach jest obowiązkowe, a niepodanie uniemożliwi korzystanie z usług PCPR):
- w celu realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym: dzieciom, rodzinom, osobom starszym, chorym i z niepełnosprawnościami; a także zabezpieczenie dzieciom pieczy zastępczej w przypadku niemożności zapewnienia opieki i wychowania przez rodziców i innych zadań przyznanych ustawowo PCPR
W tym przypadku dane osobowe, takie jak: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, obywatelstwo, nr PESEL, nr i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, dane sytuacji życiowej, materialnej, finansowej oraz inne dane osobowe niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia lub udzielenia innej pomocy z zakresu pomocy społecznej, przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c lub e i art. 10 RODO w związku z przepisami ustaw o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, o pomocy społecznej, o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, Kodeks postępowania administracyjnego oraz innych. Zaświadczenia i oświadczenia dotyczące stanu zdrowia przetwarzane są na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b RODO. Dane będziemy przechowywać przez okres wynikający z kategorii archiwalnej, do której zakwalifikowano dany rodzaj dokumentacji.
- w celu dochodzenia roszczeń publicznoprawnych i cywilnoprawnych
W tym przypadku dane będziemy przetwarzać w celu dochodzenia roszczeń wynikających z należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych (np. nienależnie pobranych świadczeń, pobranych świadczeń w nadmiernej wysokości lub wynikających z zawartych umów cywilnoprawnych). Przetwarzanie danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. f w związku z ustawą o finansach publicznych. Dane będziemy przechowywać przez okres niezbędny do dochodzenia roszczeń.
- w celu dokumentowania realizowanych zadań, prowadzenia ewidencji księgowej i zgodnego z prawem wydatkowania i rozliczania wydatkowania środków publicznych
W tym przypadku dane będziemy przetwarzać na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, w szczególności w związku z ustawą o finansach publicznych i ustawą o rachunkowości. Dane będziemy przechowywać przez okres wynikający z kategorii archiwalnej, do której zakwalifikowano dany rodzaj dokumentacji z uwzględnieniem obowiązujących w PCPR zasad rachunkowości.
2. Na podstawie wyrażonej zgody:
w przypadku dobrowolnego podania PCPR większej ilości informacji, które nie są obowiązkowe (np. numer telefonu kontaktowego, adres email w przypadku składania wniosków, dodatkowych danych dotyczących zdrowia) będzie to traktowane jako wyrażenie zgody na ich przetwarzanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO,
w przypadku skorzystania z formularza kontaktowego znajdującego się w zakładce Kontakt,
w przypadku publikacji wizerunku w przestrzeni publicznej, w tym na stronach internetowych dane osobowe przetwarzane są zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a na podstawie udzielonej przez Państwa zgody.
Podanie danych w powyższych przypadkach jest dobrowolne. W tym zakresie dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody. Mogą Państwo wycofać zgodę w każdym momencie, co nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej wycofaniem.
3. W przypadku zawarcia umowy na wykonanie usług lub dostaw lub zawarcia umowy o charakterze cywilnoprawnym:
- w celu przygotowania i realizacji podpisanej umowy
Podstawą przetwarzania w tym przypadku jest niezbędność do wykonania umowy lub do podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Podanie danych w tym celu jest obowiązkowe. Dane osobowe będziemy przechowywać przez czas niezbędny do wykonania umowy lub do czasu wygaśnięcia roszczeń z tytułu tej umowy, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa dotyczących archiwizacji dokumentacji;
- w celu rozliczenia zawartej umowy
W ramach czynności związanych z rozliczaniem zawartych umów, jak również kontrolą prawidłowości ich wykonania podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest niezbędność wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Podanie danych w tych przypadkach jest obowiązkowe.
Dane będą przetwarzane przez co najmniej 5 lat liczone od dnia następującego po roku obrachunkowym – zgodnie z ustawą o rachunkowości z zachowaniem zasad archiwizacji dokumentacji wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
ODBIORCY DANYCH:
Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą inne instytucje publiczne wspierające i współorganizujące pomoc społeczną, w tym: Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie, Powiatowe i Wojewódzkie Urzędy Pracy, Ośrodki Pomocy Społecznej, Centra Integracji Społecznej, podmioty szkoleniowe, instytucje oświatowe, Poradnie Psychologiczno-pedagogiczne, ośrodki zdrowia/placówki medyczne, organy administracji rządowej, organy ścigania, sądy.
Państwa dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom realizującym zadania na rzecz PCPR, takim jak dostawcy oprogramowania wyłącznie w celu zapewnienia ich sprawnego działania z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych i poufności przetwarzania, operatorzy pocztowi w celu zapewnienia korespondencji, banki w celu realizacji przelewów, podmioty publiczne w ramach zawartych porozumień i umów oraz w zakresie obowiązujących przepisów prawa.
PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA:
W związku z przetwarzaniem danych przez PCPR, przysługują Pańswtu następujące prawa (w celu ich realizacji należy skontaktować się PZPR)
Prawo do wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich treści, a także żądania ograniczenia ich przetwarzania, w każdym przypadku.
Prawo żądania usunięcia przetwarzanych danych osobowych w przypadkach, w których przetwarzanie nie jest obowiązkiem prawnym nałożonym na administratora.
Prawo do przenoszenia danych, które są przetwarzane w systemach informatycznych na podstawie udzielonej zgody lub na podstawie zawartej umowy.
Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania realizowanego w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora lub prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na adres: ul. Stawki 2,00-193 Warszawa lub pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/83/155