OGŁOSZENIE
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku, ul. Piłsudskiego 5
ogłasza nabór kandydatów na stanowiska:
koordynator rodzinnej pieczy zastępczej
1) umowa cywilnoprawna
2) umowa o pracę
-
Wymagania niezbędne:
-
Koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej może być osoba, która posiada:
-
wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub
-
wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka;
-
nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
-
wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
-
nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
-
posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz do korzystania z pełni praw publicznych;
-
posiada nieposzlakowaną opinię;
-
posiada stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na w/w stanowisku.
II. Wymagania dodatkowe:
-
preferowane 3 letnie doświadczenie w pracy o podobnym charakterze;
-
bardzo dobra znajomość przepisów prawa z zakresu: ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, pomocy społecznej, kodeksu postępowania administracyjnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,ochrony danych osobowych
-
aktywność w działaniu;
-
samodzielność;
-
sumienność i rzetelność w wykonywaniu zadań;
-
umiejętność nawiązywania bardzo dobrych kontaktów interpersonalnych;
-
wysoka kultura osobista;
-
odporność na stres.
-
Główne obowiązki na w/w stanowisku:
-
udzielanie pomocy rodzinom zastępczym w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
-
przygotowanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednią rodziną zastępczą planu pomocy dziecku;
-
wydanie opinii w przedmiocie wytoczenia przez dyrektora PCPR powództwa o zasądzenie świadczeń alimentacyjnych na rzecz dziecka przebywającego w pieczy zastępczej;
-
sporządzanie opinii w przedmiocie ustania przyczyny umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i możliwości powrotu dziecka do jego rodziny na potrzeby postępowania sądowego w tej sprawie;
-
sporządzanie opinii dla rodziny zastępczej niezawodowej, która będzie starała się o zawarcie umowy o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej;
-
sporządzanie opinii o kandydatach na rodziców zastępczych;
-
zapewnienie rodzinom zastępczym dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej;
-
zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
-
prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodzinami i osobami objętymi pomocą;
-
udział w zespole ds. oceny sytuacji dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej oraz oceny rodziny zastępczej pod względem predyspozycji do pełnienia powierzonej im funkcji oraz jakości wykonywanej pracy;
-
przedstawienie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorów rodzinnej pieczy zastępczej.
IV. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) życiorys (CV),
3) informacja o dotychczasowych doświadczeniach i uzyskanych osiągnięciach w pracy zawodowej, w tym w szczególności w zakresie realizacji zadań na rzecz pieczy zastępczej,
4) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie (dyplom) oraz ewentualne dodatkowe uprawnienia i kwalifikacje (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
5) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia – poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
6) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
7) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
8) oświadczenie o braku prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
9) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
10) oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku urzędniczym kierowniczym,
11) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych dla realizacji niniejszego procesu rekrutacji,
12) kserokopie dokumentów potwierdzających odbycie służby przygotowawczej (jeśli kandydat takie posiada),
13) referencje z poprzedniego miejsca pracy, jeśli kandydat je posiada.
Pozostałe informacje:
1) Dokumenty należy składać: w terminie do dnia 14 stycznia 2020 r. osobiście lub przesłać pocztą (liczy się data wpływu), w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Konkurs na stanowisko koordynator rodzinnej pieczy zastępczej ”.
2) Miejsce składania dokumentów: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku ul. Piłsudskiego 5, I piętro, sekretariat , w godzinach od 7.00 do 15.00
3) Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
4) Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, życiorys (CV), muszą być odręcznie podpisane przez Kandydata i opatrzone klauzulą:
” Wyrażam zgodę na przetwarzania danych osobowych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku w celu i zakresie niezbędnym w procesie rekrutacji na stanowisko urzędnicze koordynator rodzinnej pieczy zastępczej „
5) Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
6) Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie rozmowy.
7) Oferty odrzucone ze względów formalnych – zostaną zwrócone kandydatom.
8) Oferty kandydatów wymienionych w protokole z przeprowadzonego naboru, którym nie zostało zaproponowane zatrudnienie, będą odesłane.
Klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(4.5.2016 L 119/38 dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informuję, że:
1.Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku, ul. Piłsudskiego 5, reprezentowanym przez Dyrektora jednostki – Iwonę Nowakowską tel. 87 621 15 50, mail: pcpr@powiat.elk.pl
2.Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w PCPR w Ełku możliwy jest pod adresem email:iod@pcpr.elk.pl
3 .Dane osobowe Pana/i będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia j/w o ochronie danych oraz Kodeksu Pracy – Ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. ( tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 108) w celu rekrutacji do pracy w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Ełku.
4.Dane osobowe będą przechowywane przez okres rekrutacji.
5.Posiada Pan/i prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do cofnięcia zgody.
6.Przysługuje Panu/Pani prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony w Warszawie, ul. Stawki 2.
7.Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe ze względu na przepis prawa pracy, a w pozostałym zakresie dobrowolne.
8.Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania