Dział ds. Księgowo – Kadrowych
- Barbara Palczewska – Główny Księgowy (palczewska.b@pcpr.elk.pl)
- Paulina Mońko – Księgowy (monko.p@pcpr.elk.pl)
- Sylwia Gałko – Referent (galko.s@pcpr.elk.pl)
- Michał Cupiał – Inspektor Danych Osobowych (iod@pcpr.elk.pl)
Do zadań zespołu ds. księgowo – kadrowych należą sprawy kompleksowego planowanie budżetu w zakresie finansowym i rzeczowym, analizowanie sprawozdawczości i jego realizacji, obsługi finansowo – księgowej PCPR, a w szczególności:
-
koordynacja prac w zakresie opracowywania budżetu, koordynacja prac planistycznych;
-
wykonywanie funkcji dysponenta środków budżetu, przekazywanie środków podległym dysponentom, sporządzanie wymaganych sprawozdań z wykonania budżetu, środków pozabudżetowych oraz realizacji zadań inwestycyjnych;
-
dokonywanie okresowych analiz i ocen przebiegu realizacji dochodów i wydatków budżetowych przez podległe jednostki organizacyjne pomocy społecznej;
-
obsługa finansowo – księgowa w zakresie budżetu i środków pozabudżetowych;
-
gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątkowymi oraz współpraca i współdziałanie w tym zakresie z pozostałymi zespołami PCPR;
-
miesięczne rozliczanie faktur;
-
planowanie i realizacja inwestycji, remontów oraz zakupów inwestycyjnych i opracowywanie sprawozdawczości w tym zakresie;
-
organizowanie sporządzania, obiegu i archiwizowanie dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych, ochroną mienia będącego w posiadaniu jednostki, sporządzanie kalkulacji wynikających z kosztów wykonywania zadań;
-
bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzaniu kalkulacji wynikających z kosztów wykonywania zadań;
-
sporządzanie sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający terminowe przekazywanie informacji ekonomicznych, ochroną mienia będącego w posiadaniu jednostki oraz terminowe i prawidłowe rozeznanie osób mających odpowiedzialność za to mienie;
-
prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych, nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości, wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne;
-
prowadzenie gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegające zwłaszcza na wykonaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki, zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zwieranych przez jednostkę, postrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych, zapewnieniu terminowego ściągania należności o dochodzenia rozliczeń spornych oraz spłaty zobowiązań;
-
opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora jednostki, dotyczących prowadzenie rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad prowadzenie i rozliczania inwentaryzacji;
-
kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu oraz ich zmian;
-
opracowywanie zbiorowych sprawozdań finansowych w wykonywaniu budżetu oraz ich zmian;
-
opracowywanie zbiorowych sprawozdań finansowych w wykonywaniu budżetu i analiz;
-
zapewnienie szkolenia i doskonalenia zawodowego kadr pomocy społecznej z terenu powiatu;
-
sporządzanie analiz i sprawozdań;